خبر فوری

 
 
پایان نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص اوضاع کشمیر
کد خبر :978302190

14:54 1398/05/26


برچسب ها : جامو و کشمیر, چین, سازمان مل متحد, شورای امنیت سازمان ملل متحد, هند,

نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با درخواست پاکستان و به منظور بررسی اوضاع کشمیر برگزار شد، پس از ارائه گزارش نمایندگان پاکستان در خصوص اوضاع کشمیر و سخنرانی نمایندگان کشورهای عضو در حمایت از مردم کشمیر پایان یافت.


 

نیویورک: به گزارش راز نیوز نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با درخواست پاکستان و به منظور بررسی اوضاع کشمیر برگزار شد، پس از ارائه گزارش نمایندگان پاکستان در خصوص اوضاع کشمیر و سخنرانی نمایندگان کشورهای عضو در حمایت از مردم کشمیر پایان یافت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، اعضای شورای امنیت در این نشست با ابراز نگرانی در خصوص تشویش اوضاع کشمیر، اقدامات هند در این منطقه را محکوم نمودند.

پس از پایان این اجلاس نماینده دایم چین در سازمان ملل متحد طی سخنانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشمیر یک موضوع تاریخی حل نشده و بحث برانگیز است و علاوه بر دبیرکل سازمان ملل، تمامی کشورهای عضو شورای امنیت نسبت به وضعیت فعلی کشمیر اظهار نگرانی کرده اند.

وی افزود: کشمیر یک موضوع تاریخی مورد بحث است که باید بر اساس قطعنامه های سازمان ملل متحد حل و فصل گردد، اقدام هند در لغو رتبه ویژه منطقه کشمیر باعث تنش در منطقه خواهد شد.

وی در ادامه با اعلام نگرانی چین در خصوص اوضاع کشمیر گفت: اقدامات هند، امنیت ملی چین را به چالش کشانده و اینگونه اقدامات یکجانبه از سوی دولت هند را درست نمی دانیم، پاکستان و هند باید به منظور حفظ امنیت و ثبات منطقه به دنبال راه حل مناسب برای حل اختلافات خود باشند.

ملیحه لودی نماینده دایم پاکستان در سازمان ملل متحد نیز پس از پایان نشست شورای امنیت در گفتگو با اهالی رسانه اظهار داشت: در این نشست صدای مردم مظلوم کشمیر شنیده شد.

وی افزود: در نشست شورای امنیت تمامی 15 عضو دایم و غیر دایم این شورا، حضور داشتند، شورای امنیت سازمان ملل متحد در این نشست اقدام یکجانبه هند در لغو رتبه ویژه منطقه کشمیر و اعمال حکومت نظامی از 12 روز گذشته و مشکلات ناشی از این اقدامات را مورد بررسی قرار داد.

ملیحه لودی گفت: نشست شورای امنیت برای بررسی اوضاع کشمیر، نشان دهنده تاثیر و اهیمت قطعنامه های سازمان ملل است و ادعای هند مبنی بر داخلی بودن موضوع کشمیر را نقض می کند.

 

ارسال نظر

 
1