خبر فوری

 
پایان رزمایش "دوستی" سه جانبه میان کشور های هند، سریلانکا و مالدیو
کد خبر :1199552574

13:12 1400/09/09


برچسب ها : ارتش هند, تمرینات مشترک نظامی, رزمایش مشترک, رزمایش نیروی دریایی, نیروهای گارد ساحلی, هند و سریلانکا, هند و مالدیو,

رزمایش نظامی سه جانبه "دوستی" دو روزه گارد ساحلی هند، سریلانکا و مالدیو که با هدف افزایش امنیت، قابلیت عملیاتی متقبال و همکاری های متقبال در اقیانوس هند برگزار شده بود روز یکشنبه در مالدیو پایان یافت.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| رزمایش نظامی سه جانبه "دوستی" دو روزه گارد ساحلی هند، سریلانکا و مالدیو که با هدف افزایش امنیت، قابلیت عملیاتی متقبال و همکاری های متقبال در اقیانوس هند برگزار شده بود روز یکشنبه در مالدیو پایان یافت.

کمیساریای عالی هند در کلمبو اظهار داشت که این پانزدهمین دور از رزمایش های سه جانبه بود که هر دوسال برگزار می شود و این رزمایش مشترک دریایی میان سه کشور در سال 2021 میلادی، 30 ساله شد. نخست این رزمایش دوجانبه و تنها میان کشورهای هند و مالدیو برگزار می شد درحالیکه پس از الحاق سریلانکا در سال 2012 میلادی ، این رزمایش سه جانبه شد.

وی افزود: تمرین دو روزه تحت نظارت کنفرانس امنیتی کلمبو CSC برای تقویت امنیت دریایی و افزایش همکاری ها بین سه نیروی دریایی بسیار مهم است.

ارسال نظر

 
1