خبر فوری

 
پایان تحصن های گروه ممنوعه "تحریک لبیک پاکستان" / آغاز تلاش برای لغو ممنوعیت این گروه
کد خبر :1145616143

14:16 1400/02/01


برچسب ها : تحریک لبیک پاکستان, تحصن, حافظ سعد رضوی, شفیق امینی, گروه ممنوعه,

تحصن گروه ممنوعه تحریک لبیک پاکستان پس از ارائه قطعنامه اخراج سفیر فرانسه از اسلام آباد پایان یافت. شیخ رشید وزیر کشور پاکستان طی کنفرانس خبری اظهار داشت که تحریک لبیک می تواند زیر سی روز در رابطه با ممنوعه شدن خود اعتراض کند


لاهور: به گزارش راز نیوز| فواد چودری وزیر اطلاع رسانی پاکستان طی گفتگوی مطبوعاتی گفت: توافق ما با تحریک لبیک کامل شده است و ما در این راستا قطعنامه (برای اخراج سفیر فرانسه از اسلام آباد) به صحن مجلس ارائه داده ایم.

گفتنی است پس از ارائه قطعنامه از سوی دولت به مجلس، خبرها حاکی از پایان تحصن های مرکزی و دیگر نقاط تحریک لبیک پاکستان است.

علامه شفیق امینی رهبر کمیته مذاکراتی گروه ممنوعه تحریک لبیک پاکستان نیز ضمن اعلام پایان تحصن، اظهار داشت: دولت با ارائه قطعنامه به مجلس، به وعده خود عمل کرده است، همچنین در رابطه با این قرار داد نیز گفتگو انجام شد، زین پس نیازی به تحصن و اعتراض نیست، درخواست مهم ما عملی شده است، تحصن پایان یافته است، و تمامی اعتراضات در اکثر نقاط نیز پایان یافته اند. وی افزود: در خصوص دیگر امور نیز پیشرفت درحال انجام است، رهبران تمامی امور را زیر نظر دارند، پیروان و اعضای تحریک بدور از خشونت باشند.

ناگفته نماند برخی از گمانه زنی ها در فضای مجازی مبنی بر این است که دولت فدرال سعی دارد به هر نحو ممکن از توافق انجام شده با گروه ممنوعه تحریک لبیک پاکستان خارج شود.

از طرفی نیز کامران خان رئیس و سردبیر گروه رسانه ای خبرگزاری "دنیا" و یکی از برجسته ترین روزنامه نگاران پاکستانی در پیام توییتری مدعی شد که اقدام برای برداشتن کلمه ممنوعه از گروه مذهبی تحریک لبیک پاکستان کلید خورده است. به گفته او: درخصوص این روند موافقت شده است که براساس آن تحریک لبیک نخست از دولت پنجاب خواستار تجدیدنظر در زمینه ممنوعیت می شود، سپس دولت پنجاب این درخواست را باتوصیه مثبت خود به کمیته ای سه نفره از دولت فدرال ارسال می کند که از آنجا این پیشنهاد به کابینه فدرال می رود و تصمیم معکوس می شود. وی افزود: تقاضا برای لغو ممنوعیت تی ال پی توسط رسانه ها و احزاب سیاسی مطرح شده است که قرار است برآورده شود.  

 

از طرفی شیخ رشید وزیر کشور پاکستان طی کنفرانس خبری اظهار داشت که تحریک لبیک می تواند زیر سی روز در رابطه با ممنوعه شدن خود اعتراض کند

ارسال نظر

 
1