خبر فوری

 
 
پایان اختلافات داخلی طالبان پاکستان
کد خبر :1080407480

21:04 1399/05/25


برچسب ها : تحریک طالبان پاکستان, تروریست, تروریسم, جماعت الاحرار, جنبش طالبان پاکستان, حزب الاحرار,

طبق گزارش منابع، درپی ورود مذاکرات بین تحریک طالبان پاکستان و جماعت الاحرار به مراحل پایانی، احتمال صدور بیانیه اتحاد بین این دو گروه وجود دارد.


پیشاور: به گزارش راز نیوز| منابع خبری وابسته به گروه های شبه نظامی، از اعلام به زودی خبر پایان اختلافات داخلی جنبش طالبان پاکستان و صلح بین تحریک طالبان پاکستان و جماعت الاحرار که در سال 2014 از تی تی پی جدا شده بود خبر داده و می گویند: مذاکرات میان شورای تحریک طالبان پاکستان و جماعت الاحرار ادامه دارد و به احتمال قوی خبر خوش اتحاد بین دو گروه منتشر خواهد شد.

منابع رسمی تحریک طالبان پاکستان ابراز داشتند که مذاکرات وارد مراحل پایانی شده و فردا احتمال صدور بیانیه اتحاد وجود دارد و با صدور این بیانیه، جماعت الاحرار و تمامی گروه های ذیل آن، به تحریک طالبان پاکستان ملحق خواهند شد.

گفتنی است احسان الله احسان سخنگوی سابق طالبان پاکستان نیز در پیام توییتری مذاکرات میان دو گروه را موفقیت آمیز توصیف و ابراز داشت که جماعت الاحرار و حزب الاحرار تصمیم پیوستن به تی تی پی را اخذ کره اند و امروز احتمال نشر اعلامیه اتحاد وجود دارد. وی افزود: جماعت الاحرار در ماه اوت 2014 به دلیل اختلافات سازمانی از تحریک طالبان پاکستان جدا شد و رهبری فعلی تی تی پی، شرط تشکیل ساختار سازمان به سبک "امارت اسلامی افغانستان" بویژه تشکیل شورای با استعداد و مستقل جماعت الاحرار را پذیرفته است که این خواسته دیرینه جماعت الاحرار بود. با عضویت مجدد جماعت الاحرار و حزب الاحرار، به قدرت تی تی پی اضافه خواهد شد و تحریک طالبان پاکستان از جهت نظامی مستحکم خواهد شد. براساس آمار، جماعت الاحرار نسبت به دیگر گروه ها فعالیت بیشتری در پاکستان دارد که این ادامه سیاست رهبری جنبش طالبان پاکستان است.

براساس گزارش منابع، علاوه بر جماعت الاحرار، چند تن از دیگر گروه های فعال در پاکستان نیز به زودی به عضویت تی تی پی خواهند در آمد. شایان ذکر است یکی از گروه های وابسته به القاعده و گروه سیف الله کرد لشکر جهنگوی نیز طی روز های اخیر به تی تی پی پیوسته اند که این درد سر بزرگی برای ارتش پاکستان به حساب می آید.  

ارسال نظر

 
1