خبر فوری

 
پاکستان و اتحادیه اروپا: مذاکرات منظم در سطح عالی موجب ایجاد جنبش جدیدی در مناسبات دو جانبه شده است
کد خبر :227558944

09:39 1402/12/17


برچسب ها : GSP Plus, پاکستان و اتحادیه اروپا, سائرس سجاد قاضی, مذاکرات, مذاکرات سیاسی, معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا, معاون وزیر امور خارجه پاکستان,

نهمین دور از مذاکرات سیاسی میان پاکستان و اتحادیه اروپا برگزار و بیان شد که مذاکرات منظم در سطح عالی موجب ایجاد جنبش جدیدی در مناسبات فی مابین شده اند.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| نهمین دور از مذاکرات سیاسی دو جانبه پاکستان و اتحادیه اروپا در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان درحالی برگزار شد که هیئت این کشور به ریاست محمد سائرس سجاد قاضی معاون وزیر امور خارجه و هیئت اتحادیه اروپا به ریاست انریکا مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اروپا، شرکت کردند.

به گزارش وزارت خارجه پاکستان، در این دور از نشست، ابعاد مختلف مراودات دو طرفه از جمله برنامه تعامل استراتژیک، همکاری تجاری و توسعه، بهداشت، اقدام اقلیمی و حمل و نقل مورد بحث و بررسی قرار گرفتند. همچنین در رابطه با تحولات مهم منطقه ای و بین المللی هم رایزنی انجام شد.

دو طرف با ابراز خرسندی نسبت به پیشرفت در مناسبات فی مابین، در خصوص ادامه کار با برگزاری جلسات منظم سازوکار نهادی و ابتکارات پیگیری جهت تعمیق و توسعه بیشتر روابط دو جانبه در همه زمینه های مورد علاقه مشترک ، توافق کردند.

هیئت های دو طرف در ادامه با برجسته سازی اهمیت مناسبات میان پاکستان و اتحادیه اروپا، با بیان اینکه مذاکرات منظم در سطح عالی موجب ایجاد جنبش جدیدی در مناسبات فی مابین شده اند، بر لزوم گفتمان و همکاری نزدیک با توجه به چشم انداز ژئوپلیتیکی در حال تغییر، تاکید کردند.  

معاون وزارت خارجه پاکستان با اعتراف به اینکه GSP plus یک چارچوب موفق تجاری برای همکاری سودمند متقابل و توسعه است، بر ضرورت گسترش همکاری عمیق میان تمامی ذینفعان طرفین به منظور ایجاد تنوع و پایداری در روابط تجاری پاکستان و اتحادیه اروپا، تاکید کرد.

دو طرف همچنین توافق کردند که فرصت های جدید را تحت برنامه های اتحادیه اروپا استراتژی دروازه جهانی و افق اروپا بررسی کنند.

ارسال نظر

 
1