خبر فوری

 
 
پاکستان: هیچ برنامه ای برای به رسمیت شناختن اسرائیل در دست بررسی نداریم
کد خبر :1336887159

12:45 1399/05/31


برچسب ها : پاکستان و اسرائیل, پاکستان و چین, پاکستان و فلسطین, جامو و کشمیر, زاهد حفیظ چودری, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, شاه محمود قریشی,

پاکستان اعلام کرد هیچ برنامه ای برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی در دست بررسی ندارد و نه پاکستان چنین قصدی دارد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پاکستان اعلام کرد هیچ برنامه ای برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی در دست بررسی ندارد و نه پاکستان چنین قصدی دارد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در نشست خبری هفتگی خود با اشاره به مسئله کشمیر اظهار داشت: نزدیک یک سال است که جنایت های هند در منطقه کشمیر اشغالی می گذرد، ایثار و جانفشانی مردم کشمیر مقاومت این منطقه را بیش از پیش تقویت نموده است، هند نمی تواند با اعمال فشار و جنایت علیه مردم کشمیر مبارزات آزادی خواهانه آنان را به انزوا بکشاند، دولت پاکستان قتل شهروندان کشمیری در عملیات های ساختگی را به شدت محکوم می کند.

زاهد حفیظ افزود: جوانان کشمیری هدف اقدامات تروریستی دولت حاکم هند قرار می گیرند، ارتش هند در سال جاری نزدیک به 200 تن از شهروندان کشمیری را در عملیات ساختگی و دروغین به شهادت رسانده است، هند از یکسال گذشته مردم کشمیر را از بنیادی ترین نیازهای انسانی محروم نگاه داشته است.

وی تصریح کرد: جنایت علیه اقلیت های مذهبی و قومی در هند بر هیچ کس پوشیده نیست، دولت هند سیاست های افراط گرایانه هندو را پیش گرفته است، هند باید حفاظت از اقلیت های دینی و قومیتی را مورد توجه قرار دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: هند نمی خواهد که پاکستان به صورت بهتر تصمیم محاکم بین المللی در مورد پرونده کلبوشن یادیو را اجرایی نماید، پاکستان دو مرتبه اجازه دیدار مقام دیپلمات سفارت هند با این جاسوس را داد و برای سومین مرتبه نیز پیشنهاد آن را ارائه داد، ما از هند درخواست می کنیم به جای لفاظی با محاکم قضایی همکاری نماید.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی پاکستان در پاسخ به سوالی در خصوص به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی از سوی اسلام آباد ابراز داشت: هیچ پیشنهاد مبنی بر به رسمیت شناختن اسرائیل در دست بررسی نیست و پاکستان هیچ قصدی برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی ندارد، موضع اسلام آباد در زمینه مسئله فلسطین هیچ تغییری نکرده است، پاکستان حامی حل مسئله فلسطین از طریق ایجاد دو دولت مستقل است، پاکستان حامی برپایی دولت آزاد فلسطین به مرکزیت القدس است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر شاه محمود قریشی به چین گفت: سفر وزیر امور خارجه هیچ ارتباطی با عربستان سعودی ندارد، پاکستان و عربستان دارای روابط تاریخی، مستحکم و پایدار هستند.

ارسال نظر

 
1