خبر فوری

 
 
پاکستان: هرگونه تصمیم برای به رسمیت شناختن دولت طالبان همگام با جامعه جهانی خواهد بود
کد خبر :362366854

13:04 1400/05/26


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, دولت افغانستان, روند صلح افغانستان, سفیر پاکستان در افغانستان, طالبان افغانستان, مشاور امنیت ملی پاکستان, معید یوسف,

معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان طی سخنانی در خصوص اوضاع افغانستان ابراز داشت: هرگونه تصمیم گیری برای به رسمیت شناختن دولت طالبان در افغانستان همگام با جامعه جهانی خواهد بود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان طی سخنانی در خصوص اوضاع افغانستان ابراز داشت: هرگونه تصمیم گیری برای به رسمیت شناختن دولت طالبان در افغانستان همگام با جامعه جهانی خواهد بود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان روز گذشته در نشست خبری خود به همراه منصور احمد خان سفیر پاکستان در کابل و دیگر مقامات عالی رتبه گفت: پاکستان حامی همه در کابل است، هر فردی که خواهان خروج از افغانستان است ما به او کمک خواهیم کرد، پاکستان در خصوص پیروزی و یا شکست کسی اظهار نظر نخواهد کرد و ما در حال تلاش برای خارج نمودن افراد محصور در کابل هستیم.

وی افزود: بخش مدیریت بحران وزارت کشور به صورت 24 ساعته در حال فعالیت است و سفارت های خارجی موجود در پاکستان می توانند با آن تماس حاصل کنند.

مشاور امنیت ملی پاکستان با بیان اینکه هیچ کس انتظار چنین تغییرات سریع و گسترده در افغانستان را نداشت گفت: در حال حاضر وضعیت افغانستان مساعد است و بحران هجوم مهاجران به وجود نیامده است، پاکستان خواهان اجرای قانون و پایبندی به حقوق بشر در افغانستان است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود در این نشست خبری خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ مقام رسمی اقدام به اتهام زنی علیه پاکستان نکرده است و آنان در حال جستجوی گوسفند قربانی برای مقصر دانستن در حوادث افغانستان هستند.

معید یوسف هشدار داد: اکنون ویدئوهای قدیمی متعلق به طالبان برای تخریب وجه این گروه منتشر خواهد شد و ما باید با احتیاط در این زمینه گام برداریم.

منصور احمد خان سفیر پاکستان در کابل نیز در این نشست خبری در خصوص خروج پاکستانی های مقیم افغانستان گفت: سفارت ما در کابل به صورت شبانه روزی در حال فعالیت است و تاکنون 300 روادید صادر شده است، ما با همکاری شرکت هواپیمایی ملی پاکستان مسافران را به صورت هوایی و همچنین از طریق گذرگاه مرزی طورخم به پاکستان منتقل خواهیم نمود، از گذرگاه مرزی طورخم تنها شهروندان پاکستانی مجاز به ورود به پاکستان خواهند بود.

یک مقام عالی رتبه دیگر در این نشست خبری گفت: پاکستان از یک سال گذشته به صورت مداوم با دولت افغانستان در ارتباط بوده و رایزنی ما با مقامات کابل با مداخلت اشرف غنی، محب الله و امرالله صالح بی نتیجه می ماند.

وی افزود: با درخواست ما تمامی رهبران شمال افغانستان در پاکستان حضور دارند، در حالی که مقامات دولت اسبق نیز از ما درخواست حضور در پاکستان نمودند اما بعدها از خواست خود صرف نظر کردند، ما با مقامات شمال افغان رایزنی نمودیم و تمامی این رهبران با طالبان به گفتگو خواهند پرداخت و پس از آن عبدالله عبدالله نیز وارد روند مشاوره ای خواهد شد، رویکرد طالبان با مشاوره های و راهنمایی های ما بهبود یافته است.

این مقام عالی رتبه پاکستان با اشاره به عدم پیروی رهبران طالبان از اسلام آباد خاطرنشان کرد: طالبان تابع دستورات هیچ فرد و یا کشوری نیست و آنان مطابق با نظریه و سیاست های خود گام برمی دارند، پاکستان نه منافع آمریکا بلکه باید منافع خود را در نظر بگیرد.

 

ارسال نظر

 
1