خبر فوری

 
 
پاکستان هتک حرمت به کتاب خدا در سوئد و حمله به عزاداران حسینی در کشمیر را محکوم کرد
کد خبر :146752095

13:49 1399/06/10


برچسب ها : ارتش هند, جامو و کشمیر, زاهد حفیظ چودری, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, شیعیان کشمیر, قرآن, هتک حرمت,

وزارت امور خارجه پاکستان اقدام جمعی از افراط گرایان ضد اسلام در به آتش کشیدن قرآن کریم در سوئد و همچنین حمله نیروهای ارتش هند به عزاداران حسینی عاشورا در منطقه کشمیر را به شدت محکوم کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزارت امور خارجه پاکستان اقدام جمعی از افراط گرایان ضد اسلام در به آتش کشیدن قرآن کریم در سوئد و همچنین حمله نیروهای ارتش هند به عزاداران حسینی عاشورا در منطقه کشمیر را به شدت محکوم کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، زاهد حفیظ چودری سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان با انتشار پیامی در صفحه کاربری خود در توییتر اظهار داشت: پاکستان اقدام اخیر در هتک حرمت به قرآن کریم در شهرهای مالمو در سوئد و اسلو در نروژ را به شدت محکوم می کند.

وی افزود: افزایش اقدامات اسلام هراسانه بر خلاف موازین و آموزه های هر مذهبی است، نمی توان با گسترش انزجار مذهبی از حق آزادی بیان دفاع نمود، احترام به اعتقادات مذهبی دیگران یک مسئولیت مشترک و امری ضروری برای صلح و ثبات جهانی است.

لازم به ذکر است به دنبال اعلام یک روز ویژه برای به آتش کشیدن قرآن کریم از سوی راسموس پالودان، رهبر یک گروه افراطی دانمارکی در گردهمایی  افراطی های راستگرا در شهر مالمو سوئد مردم سوئد به ویژه مسلمانان این کشور آن را به شدت محکوم نموده و نسبت به هرگونه اقدام در هتک حرمت به کتاب خدا هشدار دادند.

پلیس مالمو نیز این رهبر افراطی را در بدو ورود به این شهر بازداشت نمود، بازداشت وی با اعتراض شدید اعضای گروه افراطی راستگرا مواجه گردید و نزدیک به سیصد تن از اعضای این گروه افراطی با حضور در خیابان اقدام به آتش زدن قرآن کریم نموده و تصاویر مربوط به آن را در شبکه های اجتماعی منتشر کردند.

محکومیت حمله نیروهای ارتش هند به عزاداران حسینی در کشمیر

سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان همچنین در پیامی دیگر در صفحه کاربری خود در توییتر با محکوم نمودن حمله نیروهای ارتش هند به عزاداران حسینی روز عاشورا در منطقه کشمیر ابراز داشت: «پاکستان شلیک گلوله و گاز اشک آور به سوی مسلمانان شرکت کننده در دسته عزاداری محرم در منطقه جامو و کشمیر اشغالی را محکوم می کند».

وی افزود: گزارش هایی وجود دارد مبنی بر این که ده ها کشمیری به دلیل شلیک غیرقانونی گلوله ها به شدت مجروح شده و دچار صدماتی در ناحیه چشم خود شده اند که باعث نابینائی دائمی آنها می شود.

زاهد حفیظ چودری خاطرنشان کرد: ارتش هند از سال 2010 میلادی مردم منطقه کشمیر اشغالی را با استفاده از سلاح های ساچمه ای و فشنگ های جنگی هدف قرار می دهد که منجر به جان باختن و زخمی شدن تعداد زیادی از افراد غیرنظامی به ویژه زنان و کودکان شده است، در این کارزار خونین جوانان کشمیر به صورت هدفمند و تحت برنامه هدف جنایت های ارتش هند قرار می گیرند.

وی در بخش دیگری از پیام خود گفت: "هدف قرار دادن غیرنظامیان با استفاده از سلاح های ساچمه ای باعث ایجاد زخم های غیر قابل درمان و جان باختن تعداد زیادی می شود و این نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین المللی است."

ارسال نظر

 
1