خبر فوری

 
 
پاکستان : نباید سخنان نخست وزیر را دخالت در امور افغانستان تلقی کرد
کد خبر :1034963183

20:29 1398/01/07


برچسب ها : افغانستان, پاکستان,

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان دکتر محمد فیصل در بیانیه ای طی اشاره به واکنش افغانستان به سخنان نخست وزیر عمران خان گفت : نباید سخنان نخست وزیر را به عنوان دخالت در امور افغانستان تلقی کرد.


 

به گزارش راز نیوز، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان دکتر محمد فیصل در بیانیه ای طی اشاره به واکنش افغانستان به سخنان نخست وزیر عمران خان گفت : نباید سخنان نخست وزیر را به عنوان دخالت در امور افغانستان تلقی کرد.
ویدیوی سخنان نخست وزیر بدون دریافت مفهوم آن منتشر شده است، نخست وزیر به سیستم پاکستان اشاره کرده بود؛ زیرا در سیستم پاکستان، انتخابات تحت نظارت دولت موقت انجام می شوند. پاکستان تنها خواستار برپایی صلح و امنیت در افغانستان است .

سخنگوی وزارت امور خارجه اذعان داشت که نخست وزیر عمران خان براساس علاقه شخصی خود در روند صلح افغانستان اقداماتی انجام داده که نباید فعالیت های مهم پاکستان در این زمینه را نادید گرفت.
عمران خان خواستار امنیت ملت افغانستان است، زیرا وی می‌داند که مردم افغان پس از جنگ 40 ساله و ظلم و ستم چه رنج هایی را تحمل کرده اند.

لازم به ذکر است که نخست وزیر پاکستان عمران خان در کنفرانسی اظهار داشته بود که به دلیل اعتراضات دولت افغانستان، دیدار با طالبان لغو گردید. دولت افغانستان خواستار آن است تا خود پس از ارتباط با طالبان، وضعیت را بهبود بخشد. باید در افغانستان دولت موقت تشکیل شود، امنیت پاکستان منوط به امنیت افغانستان است. خواستار روابط دوستانه ای با دولت افغانستان هستیم.

پس از بیانیه فوق نخست وزیر پاکستان عمران خان، دولت افغانستان علاوه بر احضار معاون سفیر پاکستان در کشورش و اعتراض به سخنان نخست وزیر، کمیساریای عالی خود را نیز از پاکستان به کشورش فراخواند. پس از چنین اقدامات تند دولت افغانستان، پاکستان بیانیه ای با این مضمون که سوء تفاهمی پیش آمده است را صادر کرد.

ارسال نظر

 
1