خبر فوری

 
 
پاکستان: ما خواستار مشارکت عمیق در زمینه های مختلف با آمریکا هستیم
کد خبر :155431987

11:23 1401/04/17


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و آمریکا, پاکستان و چین, پکن, تجارت, روابط اقتصادی, روابط دفاعی, روابط دوجانبه, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, سخنگوی وزارت خارجه, عاصم افتخار, واشنگتن,

عاصم افتخار سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در گفتگوی مطبوعاتی خود گفت: خواستار مشارکت عمیق با آمریکا در زمینه های اقتصادی، دفاعی، تجارت، تغییرات اقلیمی، امنیتی و روابط هستیم.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عاصم افتخار سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در گفتگوی مطبوعاتی خود با تاکید بر این موضوع که خواستار مشارکت عمیق با آمریکا در زمینه های اقتصادی، دفاعی، تجارت، تغییرات اقلیمی، امنیتی و روابط هستیم، گفت: این به نفع دو کشور خواهد بود که روابط دوجانبه را به سمت جلو پیش ببرند، در روز های اخیر فعالیت های دیپلماتیک افزایش داشته اند، سفرهای مقامات چینی و آمریکایی نشان دهنده تمایل پاکستان برای تقویت روابط دوجانبه سودمند با ایالات متحده و چین است.

وی افزود: رئیس دفتر سیاسی حزب کمونیست چین به پاکستان سفر کرد، در این بین ابراز اطمینان داده شد که پروژه های سی پیک با سرعت تمام به پایه تکمیل برسند. همچنین روند تحقیقات و محاکمه عناصر مهاجم به اساتید چینی مقابل دانشگاه کراچی نیز ادامه دارد. هند طی یک هفته گذشته بیش از 12 تن از جوانان کشمیری را در اقدامات عملیات و جستجوی جعلی دستگیر کرده است.

سخنگو در ادامه با اشاره به گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه پاکستان و ایالات متحده آمریکا، ابراز داشت که در این میان در مورد وضعیت منطقه ای و ادامه داشتن مذاکرات در افغانستان گفتگو و تاکید شد. همچنین نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا نیز طی روزهای گذشته از پاکستان بازدید کرده بود.

ارسال نظر

 
1