خبر فوری

 
 
پاکستان قتل شهروندان کشمیری از سوی پلیس هند را محکوم کرد
کد خبر :809939328

15:52 1399/07/20


برچسب ها : ارتش هند, پلیس هند, دولت هند, زاهد حفیظ چودری, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, مردم کشمیر, کشمیر هند,

دفتر وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای اقدام پلیس هند در قتل شهروندان کشمیری در عملیات های به اصطلاح مقابله با تروریسم را به شدت محکوم نمود.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دفتر وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای اقدام پلیس هند در قتل شهروندان کشمیری در عملیات های به اصطلاح مقابله با تروریسم را به شدت محکوم نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، زاهد حفیظ چودری سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان در این بیانیه با اشاره به قتل فراتر از قانون شهروندان کشمیری از سوی پلیس و دیگر نیروهای مسلح هند در عملیات های ساختگی اظهار داشت: طی یک سال گذشته بیش از 300 شهروند مظلوم کشمیری اعم از زن و کودک در عملیات های ساختگی و دروغین نیروهای پلیس هند جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: نیروهای مسلح هند روز گذشته نیز چهار جوان دیگر کشمیری را در مناطق کلگام و پولوامه واقع در منطقه اشغالی جامو و کشمیر را به ضرب گلوله به قتل رساندند، علاوه بر این در جریان عملیات و جستجوی خانه به خانه یک نوجوان 14 ساله کشمیری را زخمی نمودند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام نمود: هند باید بداند با جنایت علیه مردم مظلوم کشمیر نظیر قتل فراتر از قانون، بازداشت و شکنجه، ناپدید نمودن رهبران کشمیری و استفاده از سلاح های ساچمه ای علیه مردم کشمیر به اهداف خود برای به انزوا کشیدن نهضت آزادی دست نخواهد یافت.

وی افزود: نهضت مقاومت مردم کشمیر برای دستیابی به حق خود مختاری مطابق با قطعنامه های سازمان ملل متحد می باشد و این نهضت علی رغم جنایت های ضد انسانی دولت و ارتش هند بیش از پیش تقویت و مستحکم شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: پاکستان از سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای فعال در زمینه حمایت از حقوق بشر و همچنین رسانه های بین المللی می خواهد وضعیت رو به وخامت منطقه جامو و کشمیر هند را مورد توجه قرار داده و از هند درخواست نمایند پاسخ مناسبی را در این زمینه ارائه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در پایان خواستار ایفای نقش جامعه جهانی برای حل صلح آمیز مسئله جامو و کشمیر مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و آرمان های مردم کشمیری جهت برپایی صلح پایدار در منطقه شد.

ارسال نظر

 
1