خبر فوری

 
 
پاکستان سخنان نخست وزیر هند در خصوص حمله به پلواما را رد کرد
کد خبر :2000928016

22:17 1399/08/10


برچسب ها : انفجار, پاکستان و هند, پلواما, زاهد حفیظ چودری, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, فواد چودری, هند,

زاهد حفیظ چودری سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای علاوه بر رد کردن سخنان نریندرا مودی نخست وزیر هند در خصوص حمله پلواما، اظهار داشت که نخست وزیر هند، اظهارات وزیر فدرال پاکستان در صحن علنی مجلس را تحریف کرده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| زاهد حفیظ چودری سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای علاوه بر رد کردن سخنان نریندرا مودی نخست وزیر هند در خصوص حمله پلواما، اظهار داشت که نخست وزیر هند، اظهارات وزیر فدرال پاکستان در صحن علنی مجلس را تحریف کرده است. وی افزود: وزیر فدرال پاکستان به پاسخ کوبنده ارتش پاکستان اشاره کرده بود، رهبری حزب حاکم بهارتیا جاناتا BJP هند، پاکستان را مسئول ضعف و شکست های خود می داند. سخنگو با بیان اینکه تبلیغات ضد پاکستانی از ابتدا بخشی از مبارزات انتخاباتی بی جی پی بوده است، افزود: حمله پلواما در فوریه 2019 مستقیما به نفع حزب حاکم هند بود. بی جی پی پس از حمله پلواما و مبارزات انتخاباتی علیه پاکستان توانست برنده شود، تاکنون هند نتوانسته است اسناد دست داشتن پاکستان در این حمله را ارائه دهد.

شایان ذکر است فواد چودری وزیر فدرال پاکستان طی سخنرانی در صحن علنی مجلس گفته بود که "ما با یورش به هند حمله کرده ایم، موفقیت ما در پلواما موفقیت این ملت تحت رهبری عمران خان است، شما همه بخشی از آن هستید، همه ما بخشی از آن هستیم." وی پس از هرج و مرج در صحن مجلس، در بیانیه ای دیگر گفت: "به نحوی که ما پس از حادثه پلواما با نفوذ به هند حمله کردیم ، شاهین های پاکستانی حمله کردند، فرزندان بزرگ پاکستانی، به نحوی که با نفوذ به هند آن را مورد ضرب و شتم قرار دادیم، خود رسانه و رهبری سیاسی هند در این مورد شرمنده هستند. "

گفتنی است رسانه ها و مقامات هند، سخنان ابتدایی وزیر فدرال پاکستان را به عنوان سندی برای نقش داشتن این کشور در حمله پلواما عنوان کرده و می گویند که این را به عنوان سندی برای وارد کردن پاکستان در فهرست سیاه گروه ویژه اقدام مالی FATF ارائه خواهیم کرد. این درحالی است که منابع پاکستانی بر این باورند که هند بیانیه وزیر پاکستانی را تحریف کرده و اشتباه تفسیر می کند، درحالیکه منظور فواد چودری پاسخ کوبنده شاهین های پاکستانی به حمله نیروی هوایی هند در بالاکوت پاکستان پس از حادثه پلواما است.

گفتنی است طی حمله انفجاری علیه کاروان نیروهای امنیتی هند در پلواما مورخ 14 فوریه 2019، 40 نظامی هندی کشته شده و تعدادی نیز زخمی شده بودند. هند همواره پاکستان را مسئول این حمله می داند، درحالیکه پاکستان همیشه آن را تکذیب کرده است. 

ارسال نظر

 
1