خبر فوری

 
پاکستان سالانه به ارزش یک و نیم میلیارد دلار نفت به صورت دیرپرداخت از عربستان دریافت خواهد کرد
کد خبر :1149154895

16:49 1400/04/01


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی, حماد اظهر, دکتر وقار مسعود خان, نفت خام, وزیر انرژی,

دکتر وقار مسعود دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور درآمد و امور مالی در نشست خبری مشترک به همراه حماد اظهر وزیر انرژی دولت فدرال پاکستان ابراز داشت: پاکستان سالانه به ارزش مالی 1.5 میلیارد دلار نفت به صورت دیرپرداخت از عربستان سعودی دریافت خواهد نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر وقار مسعود دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور درآمد و امور مالی در نشست خبری مشترک به همراه حماد اظهر وزیر انرژی دولت فدرال پاکستان ابراز داشت: پاکستان سالانه به ارزش مالی 1.5 میلیارد دلار نفت به صورت دیرپرداخت از عربستان سعودی دریافت خواهد نمود.

دکتر وقار مسعود دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان اظهار داشت: دولت برآورد دقیقی در مورد جمع آوری عوارض نفتی به ارزش 5 تریلیون و 10 میلیارد روپیه داشته است، اما با این وجود برخی از منتقدان با غیر واقعی دانستن آن مدعی شده اند که این عوارض از 4 الی 5 روپیه به 25 روپیه به ازای هر لیتر افزایش خواهد یافت.

وی افزود: دولت قیمت محصولات نفتی را به مدت 4 ماه ثابت نگاه داشته است در حالی که ما شاهد افزایش چشمگیر قیمت ها در بازارهای جهانی بودیم، ما اهداف خود را براساس رشد بالقوه و پیش بینی شده این بخش تعیین کرده ایم. ممکن است در ابتدای سال مالی بعدی مشکلاتی وجود داشته باشد اما در آینده کاهش می یابد.

وقار مسعود در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست خبری خاطرنشان کرد: لغو تحریم های ایران به افزایش تولید نفت کمک خواهد نمود که تاثیر بسزایی در شاخص قیمت ها خواهد داشت.

دکتر وقار مسعود علی رغم اعلام این خبر از اظهار نظر در خصوص دلایل کاهش ارزش مالی توافقنامه سه سال قبل با عربستان سعودی به ارزش 3 میلیارد دلار سر باز زد.

ارسال نظر

 
1