خبر فوری

 
 
پاکستان رئیس گروه موسوم به G77 خواهد شد
کد خبر :1989427398

14:20 1400/09/10


برچسب ها : اسلام آباد, انتصاب, پاکستان و گروه G77, پنجاب, شاه محمود قریشی, وزارت امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه پاکستان,

وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: پاکستان رئیس گروه تشکیل شده در سال 1964 موسوم به G77، بزرگترین گروه کشورهای در حال توسعه در سازمان ملل خواهد شد.


اسلام آّباد: به گزارش راز نیوز | وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: پاکستان رئیس گروه تشکیل شده در سال 1964 موسوم به G77، بزرگترین گروه کشورهای در حال توسعه در سازمان ملل خواهد شد. این تصمیم در چهل و پنجمین اجلاس گروه G77 و چین که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گرفته شده است.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در اجلاس گروه موسوم به G77 سخنرانی کرده و از چین و 137 عضو گروه G77 برای اعتماد به پاکستان و سپردن ریاست این گروه از سال 2022 تشکر کرد.

وی با تاکید بر اینکه جهان با یک بحران 3 گانه روبرو است، گفت: شیوع ویرو کرونا و نتایج آن، به نتیجه رساندن دستورکار 2030 سازمان ملل برای توسعه پایدار، مخاطرات آب و هوایی و محیط زیستی، بحران هایی هستند که تاثیر نا متناسبی بر کشورهای در حال توسعه داشته اند که این بحران ها تنها زمانی که کشورهای در حال توسعه دارای اقتصاد پایداری که وابسته به منابع مناسب بخصوص منابع مالی می باشد، بر طرف خواهند شد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم همکاری برای ایجاد دستور کار مشترک به منظور رسیدن به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل تا سال 2030، از عزم پاکستان برای همکاری با اعضای گروه G77 و چین به منظور دستیابی به اهداف مذکور سخن گفت که شامل تجدید ساختار اعطای وام نیز می شود.

توزیع مجدد وام به کشور های عضو G77 به ارزش 650 میلیارد دلار، تامین مالی با شرایط ویژه، تامین مالی سالانه 100 میلیارد دلار در بخش آب و هوا، از بین بردن فرارهای مالیاتی میلیارد دلاری و بازگرداندن دارایی های مسروقه در کشورهای در حال توسعه، سیستم تجاری باز و منصفانه و همچنین ایجاد یک نظام مالیاتی بین المللی عادلانه از برنامه های پاکستان پس از انتصاب پاکستان به ریاست گروه موسوم به G77 می باشد.

لازم به ذکر است که پاکستان از بنیانگذاران این گروه بوده و تاکنون 3 بار به عنوان رئیس این سازمان در نیویورک منصوب شده است.

ارسال نظر

 
1