خبر فوری

 
 
پاکستان در یک قدمی خارج شدن از لیست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی
کد خبر :1801631402

18:10 1400/03/03


برچسب ها : FATF, پاکستان و گروه ویژه اقدام مالی,

پاکستان به طور کامل 26 مورد از 27 شرط تحمیل شده FATF را انجام داده است.


اسلام آباد : به گزارش رازنیوز | پاکستان به طور کامل 26 مورد از 27 شرط تحمیل شده FATF را انجام داده است.

براساس گزارش ها ، مساوی نگه داشتن تعداد بازداشت ها و مجازات ها بدلیل مشکلات و پیچیدگی های قانونی این کشوربطور 100 درصد امکان پذیر نیست و به احتمال زیاد از FATF خواسته شود که در این مورد تجدید نظر کند.

به گفته منابع ، پاکستان مقدمات مبارزه با پرونده خود را در هفته سوم ژوئن 2021 در نشست گروه ویژه اقدام مالی به پایان رسانده است. در همین راستا ، از لیست 27 ماده ای که به پاکستان ارائه شده ، 26 مورد با موفقیت در حال اجرا هستند.

لازم به ذکر است که در سال گذشته پاکستان 3 قانون برای تأمین نیازهای FATF وضع کرد، در حالی که 2 قانون اصلاح شد .

پس از آن ، جلسه ای که در ماه فوریه آغاز سال جاری برگزار شد ، انتظار می رفت كه پاکستان از لیست خاکستری حذف شود ، اما این اتفاق نیفتاد.

مارکس پلیر رئیس FATF اعتراف کرد که پاکستان با موفقیت 24 شرط را انجام داده اما با این حال 3 شرط باقیمانده است. برای اطمینان از اجرای 3 شرط دیگر چهار ماه فرصت داده شد.

پاکستان طی دو ماه و نیم گذشته به 2 هدف دیگر دست یافت اما شرط نهایی برنامه اقدام FATF به دلیل پیچیدگی های قانونی این کشور، به عنوان یک مانع بزرگ پدید آمده است.

شرط آخر این است که پاکستان باید همه متهمان تأمین مالی تروریسم و ​​پولشویی و همچنین سازمان های تروریستی ممنوع را مجازات کرده و اموال منقول و غیر منقول آنها را مصادره کند.

با توجه به این وضعیت، تاکنون 42٪ از متهمان دستگیر شده در پاکستان محکوم شده اند.

سال گذشته ، حافظ محمد سعید رئیس ممنوع لشکر طیبه و دو نفر از نزدیکان وی محکوم شدند و اموال منقول و غیر منقول آنها مصادره شد.

منابع گفتند که افزایش درصد به 100 به خواسته FATF غیرممکن است.

وزارت امور داخلی ، نظارت مالی و کمیته هماهنگی FATF را در جریان اوضاع قرار داد.

وزارت خارجه نیز از جزئیات در این زمینه مطلع شده است تا بتواند در جبهه دیپلماسی نیز دوستان خود را متقاعد کند.

منابع گفتند وزارت کشور حین رسیدگی به پرونده های پولشویی و تامین مالی تروریسم ر خصوص متهمان طی نامه نگاری به 153 کشور اطلاعات این متهمان را دریافت کرد در حالی که سازمان های FAI، FBR ، مبارزه با مواد مخدر و گمرک بطور غیر رسمی طی بیش از 3000 نامه اطلاعات متهمان را دریافت کردند.

ارسال نظر

 
1