خبر فوری

 
 
پاکستان خواستار توقف اقدامات متجاوزانه نیروهای مرزبانی هند شد
کد خبر :779793330

11:44 1399/07/09


برچسب ها : جامو و کشمیر, خط کنترل مرزی, مرز هند و پاکستان, نقض آتش بس, وزارت امور خارجه پاکستان, کاردار سفارت هند,

دفتر وزارت امور خارجه پاکستان با احضار گورود آهلو والیه کاردار سفارت هند در اسلام آباد مراتب اعتراض شدید خود به اقدامات تجاوزگرایانه نیروهای مرزبانی هند را به وی ابلاغ کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دفتر وزارت امور خارجه پاکستان با احضار گورود آهلو والیه کاردار سفارت هند در اسلام آباد مراتب اعتراض شدید خود به اقدامات تجاوزگرایانه نیروهای مرزبانی هند را به وی ابلاغ کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، زاهد حفیظ سخنگوی دستگاه دیپلماسی پاکستان در بیانیه ای از احضار کاردار سفارت هند در اسلام آباد خبر داد و گفت: نیروهای متجاوز ارتش هند در مناطق مسکونی در خاک پاکستان واقع در خط کنترل مرزی را هدف توپخانه ها و خمپاره های خود قرار دادند.

وی افزود: وزارت امور خارجه پاکستان این اقدام نیروهای متجاوز مرزبانان هندی را به شدت محکوم می کند، اینگونه اقدامات از سوی مرزبانان هندی نقض صریح پیمان آتش بس سال 2003 میلادی و تمامی ضوابط بین المللی نظامی است که به گسترش مناقشات مرزی و تنش در منطقه منجر خواهد شد.

در ادامه این بیانیه بار دیگر تاکید شده است که این اقدامات برای جلب توجه جامعه جهانی و نهادهای مدافع حقوق بشر از وضعیت مردم مظلوم منطقه کشمیر صورت می گیرد که برای امنیت و ثبات منطقه بسیار خطر آفرین می باشد.

ارسال نظر

 
1