خبر فوری

 
پاکستان حمله نیروهای مسلح یمن به مواضع امارات متحده عربی را محکوم کرد
کد خبر :1703235183

11:33 1400/10/28


برچسب ها : ائتلاف سعودی, ابوظبی, ارتش یمن, امارات متحده عربی, پاکستان و امارات متحده عربی, پاکستان و یمن, مجاهدان حوثی, وزارت امور خارجه پاکستان,

پاکستان طی بیانیه ای ضمن محکوم نمودن شدید حمله نیروهای مسلح یمن به ابوظبی مراتب همبستگی خود با امارات متحده عربی را اعلام داشت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پاکستان طی بیانیه ای ضمن محکوم نمودن شدید حمله نیروهای مسلح یمن به ابوظبی مراتب همبستگی خود با امارات متحده عربی را اعلام داشت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در پی انتشار اخبار مبنی بر حمله گسترده و شدید مجاهدان حوثی یمن به مواضع امارات متحده عربی در ابوظبی، دفتر وزارت امور خارجه پاکستان شب گذشته با انتشار بیانیه ای طی لحنی تند این حملات را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان آمده است: ما مراتب تسلیت و تعزیت خود را به اعضای خانواده جان باختگان این حادثه اعلام می داریم و برای بهبودی فوری تمامی مجروحان این حادثه دست به دعا برمی داریم.

دستگاه دیپلماسی پاکستان در بیانیه خود این حمله را مترادف با نقض تمامیت ارضی امارات متحده عربی عنوان نموده و افزوده است اینگونه حملات می تواند امنیت منطقه را تحت الشعاع قرار بدهد، اسلام آباد خواستار توقف فوری این قبیل اقدامات است.

وزارت امور خارجه پاکستان با تروریستی خواندن این حمله بیان داشت: پاکستان مراتب تاسف خود نسبت به این حمله تروریستی و همبستگی خود با کشور دوست و برادر امارات و مردمان آن اعلام می دارد.

لازم به ذکر است مجاهدان حوثی یمن طی یک عملیات ویژه چندین نقطه از مواضع امارات متحده عربی را با موشک و پهپاد هدف قرار دادند.

«حیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز گذشته (دوشنبه) از عملیات ویژه‌ای در عمق خاک امارات متحده عربی خبر داد و افزود: در ساعات آتی جزئیات این حمله را خبررسانی خواهد کرد.

همزمان انفجارهای شدید ابوظبی پایتخت امارات را لرزاند و منابع اماراتی از انفجار در سه تانکر حامل نفت در منطقه المصفح در امارات و آتش‌سوزی پس از آن خبر دادند.

پلیس ابوظبی نیز با تایید این خبر مدعی شد که در پی این انفجار، یک آتش‌سوزی جزئی در محوطه ساخت‌وسازهای جدید در فرودگاه بین‌المللی ابوظبی روی داد و هنوز هیچ خسارتی از این حریق ثبت نشده است.

منابع رسانه‌ای همچنین اعلام کردند که یکی از انفجارها در نزدیکی فرودگاه ابوظبی صورت گرفته است و منابع پلیس این کشور تایید کردند که چند فروند پهپاد با انداختن بمب بر روی مخزن‌های سوخت در این منطقه صنعتی ابوظبی و همچنین فرودگاه بین‌المللی این شهر آن را به آتش کشیدند.

ارسال نظر

 
1