خبر فوری

 
پاکستان حمله مجاهدان حوثی به منطقه جازان عربستان سعودی را محکوم کرد
کد خبر :1015826695

13:33 1399/10/30


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی, پاکستان و یمن, زاهد حفیظ چودری, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, مجاهدان حوثی,

پاکستان حملات موشکی اخیر به مواضع نظامیان عربستان سعودی در جنوب این کشور را به شدت محکوم کرد و خواستار توقف فوری این حملات شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پاکستان حملات موشکی اخیر به مواضع نظامیان عربستان سعودی در جنوب این کشور را به شدت محکوم کرد و خواستار توقف فوری این حملات شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، وزارت امور خارجه پاکستان طی بیانیه ای ضمن محکوم نمودن حمله موشکی مجاهدان حوثی به مواضع عربستان سعودی در منطقه جازان را به شدت محکوم نمود.

سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان در این بیانیه با محکوم نمودن حمله به آنچه که به عنوان مناطق مسکونی عنوان نمود مدعی شد: اینگونه حملات علیه مواضع عربستان سعودی امنیت و ثبات منطقه را دچار خطر نموده است.

وی افزود: پاکستان خواستار توقف فوری این حملات علیه مواضع عربستان سعودی است و ما حمایت های خود از عربستان سعودی را در قبال خطرات پیش روی امنیت ملی و تمامیت ارضی این کشور اعلام می داریم.

لازم به ذکر است روز گذشته ارتش و کمیته های مردمی یمن مواضع نظامیان سعودی در منطقه جیزان واقع در جنوب عربستان را با موشک هدف قرار دادند.

در این حمله تعدادی موشک کاتیوشا به تجمع نظامیان سعودی در اردوگاه «العین الحاره» شلیک شد که شماری زیادی زخمی بر جای گذاشت.

گفتنی است سیاست های دو پهلوی دولت پاکستان در قبال مسئله یمن پس از به روی کار آمدن عمران خان آغاز شده است، در حالی که عمران خان از ابتدای بر عهده گرفتن زمام قدرت در پاکستان نسبت به میانجیگری میان طرف های درگیر در یمن اعلام آمادگی نشان داده است اما مواضع رسمی دولت پاکستان همواره حاکی از حمایت همه جانبه این کشور از اقدامات عربستان سعودی و عدم بی طرفی در این مسئله بوده است.

ارسال نظر

 
1