خبر فوری

 
 
پاکستان : حمله بر کنسولگری چین با برنامه ریزی ' را ' در افغانستان، انجام شده است
کد خبر :1918745560

16:36 1397/10/21


برچسب ها : افغانستان, پاکستان, چین, حمله, را, هندوستان, کنسولگری,

براساس مدعای بازرس کل کراچی امیر شیخ، حمله به کنسولگری چین در کراچی با همکاری سازمان اطلاعاتی هندوستان 'را' و با برنامه ریزی در افغانستان انجام شده است.


 

به گزارش راز نيوز، براساس مدعای بازرس کل کراچی امیر شیخ، حمله به کنسولگری چین در کراچی با همکاری سازمان اطلاعاتی هندوستان 'را' و با برنامه ریزی در افغانستان انجام شده است.

وی در مصاحبه مطبوعاتی خود در کراچی با اشاره به حمله به کنسولگری چین ابراز داشت، 5 تن از افرادی که در این حمله نقش داشته اند را از کراچی، حب، کویته و خضدار دستگیر کرده ایم.
بازرس کل کراچی در بیانات خود اظهار داشت که این حمله به منظور ایجاد تنش در میان روابط چین و پاکستان و همچنین برای تحت تاثیر قرار دادن پروژه راهداری CPEC انجام شده بود.
افراد تروریستی خواستار آن بودند تا شهروندان چینی کراچی را به عنوان جایگاه ناامن تلقی بکنند.

وی اظهار داشت که تروریست ها از 4 ماه گذشته در حال بازرسی و جمع آوری اطلاعات از کنسولگری و مخصوصا از بخش ویزای آن بودند. وی افزود، تروریست ها زمان های باز و بسته شدن در و همچنین دیگر اطلاعات را نیز جمع آوری کرده بودند.

تروریست ها تسلیحات را پس از انتقال از کویته به کراچی، آن را در یکی از خانه ها در بلدیه تاون مخفی کرده بودند. از طرفی تروریست ها برای انجام این ماموریت، از کارت های ملی جعلی استفاده کرده بودند.

بازرس کل کراچی افزود، در حال ارسال نامه ای به منظور بهبود وضعیت امنیتی به آژانس تحقیقاتی فدرال FIA و راه آهن پاکستان هستیم تا با اقدامات جدی مانع از سوء استفاده از ثبت احوال کشور و راه آهن شویم.

وی افزود مغز متفکر این حمله اسلم بلوچ معروف به اچهو طی حمله ای در افغانستان کشته شد. قابل ذکر است که هم اکنون فرمانده ارتش آزادی بخش بلوچستان شخصی به نام بشیر زیب است. به جز اسلم بلوچ، دیگر افرادی که در این حمله نقش داشته اند دستگیر شده اند. در این عملیات علاوه بر آنکه سرزمین افغانستان علیه پاکستان استفاده شده است، 'را' سازمان اطلاعاتی هندوستان نیز در این حمله نقش اساسی دارد.

امیر شیخ اذعان داشت که این حمله برای وارد کردن خسارات به شهروندان چینی انجام شده بود اما با اقدام به موقع نیروهای امنیتی این عملیات با شکست مواجه شد.

ارسال نظر

 
1