خبر فوری

 
 
پاکستان جان باختن 13 کشمیری به دست ارتش هند را محکوم کرد
کد خبر :346508776

18:17 1399/03/13


برچسب ها : ارتش هند, پاکستان و هند, کشمیر هند,

خانم عایشه فاروقی سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای جان باختن 13 کشمیری طی 24 ساعت گذشته در هند را اقدامی خارج از دایره عدالت و قانون دانسته و آن را محکوم کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| خانم عایشه فاروقی سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای جان باختن 13 کشمیری طی 24 ساعت گذشته در هند را اقدامی خارج از دایره عدالت و قانون دانسته و افزود: پاکستان از قتل خارج از دایره قانونی 13 کشمیری در اثر درگیری های ساختگی با عنوان "نفوذ" به شدت ابراز نگرانی می کند، درحالی که جامعه بین المللی مشغول مبارزه با کرونا است، هند در حال افزایش خشونت های خود علیه مردم کشمیر است. وی در ادامه، کشته شدن 13 کشمیری طی 24 ساعت گذشته را از دلایل آشکار جدید جرایم ضد بشری هند توصیف کرده و تصریح داشت: رهبران هند برای پوشاندن این جنایات، به اتهامات بی اساسی چون "آموزش" و "نفوذ" متوسل می شوند .

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه خاطر نشان کرد: هند باید بداند که جامعه بین المللی دیگر به تبلیغات مخرب هند اعتماد نمی کند، اقدامات غیر قانونی، غیر انسانی و افراط گرایی من جمله دستور کار افراط گرایی هندو درپی اتحاد آر اس اس و بی جی پی هند را مقابل جهانیان رسوا کرده است. هند باید بداند که جرایم آن نه تنها اراده مردم کشمیر را نمی تواند سست کند، بلکه دسیسه های آن علیه پاکستان نیز نمی توانند توجه جهان را از مظالم آن در کشمیر اشغالی و اقدامات غیر بشری آن منحرف سازند. سازمان ملل حق استقلال و خودمختاری را به مردم کشمیر داده که این مردم هرگز از این موضع عقب نشینی نخواهند کرد، مردم و رهبری پاکستان نیز از عهد حمایت کامل خود از این مردم هرگز عقب نخواهد نشست.

وی در پایان با تاکید بر بین الملل بر لزوم انجام اقداماتی سریع برای جلوگیری از جنایات هند در کشمیر علیه مردم مظلوم آن، گفت: بین الملل باید بر هند فشار آورد تا طبق قوانین بین المللی و کنواسیون حقوق بشری جوابگو باشد.

 

طبق گزارش منابع خبری پاکستان، طی 24 ساعت گذشته در اثر خشونت های ارتش هند در کشمیر، 13 نفر در استان راجوری و 2 تن دیگر نیز امروز در پلواما جان باخته اند. این درحالی است که رسانه های هند این گزارش ها را با عنوان هلاکت عناصر شبه نظامی طی درگیری با نیروهای امنیتی منتشر می کنند.

ارسال نظر

 
1