خبر فوری

 
 
پاکستان تا 4 ماه دیگر همچنان در فهرست خاکستری اف ای تی اف قرار خواهد داشت
کد خبر :596789271

15:01 1399/12/08


برچسب ها : FATF, پاکستان و گروه ویژه اقدام مالی, حماد اظهر, فهرست خاکستری, وزیر امور اقتصادی پاکستان,

به دنبال رایزنی های صورت گرفته میان نمایندگان دولت پاکستان و اعضای هیئت گروه ویژه اقدام مالی موسوم به اف ای تی اف پاکستان تا 4 ماه دیگر همچنان در فهرست خاکستری این گروه قرار خواهد داشت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| به دنبال رایزنی های صورت گرفته میان نمایندگان دولت پاکستان و اعضای هیئت گروه ویژه اقدام مالی موسوم به اف ای تی اف پاکستان تا 4 ماه دیگر همچنان در فهرست خاکستری این گروه قرار خواهد داشت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، گروه ویژه اقدام مالی با مثبت خواندن اقدامات صورت گرفته از سوی دولت پاکستان در زمینه مقابله با تامین مالی تروریسم و مقابله با پولشویی اعلام نمود پاکستان در فهرست سیاه این گروه قرار نخواهد گرفت و حضور این کشور در فهرست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی تا 4 ماه دیگر نیز تمدید گردید.

این تصمیم گروه ویژه اقدام مالی(FATF) در نتیجه رایزنی های صورت گرفته میان هیئت پاکستانی به سرپرستی حماد اظهر وزیر امور اقتصادی این کشور اتخاذ گردید.

هیئت اقتصادی پاکستان در این نشست گزارشی از عملکرد دولت پاکستان و سازمان های وابسته دولتی در زمینه اجرای برنامه های ابلاغی از سوی گروه ویژه اقدام مالی را ارائه داد که طبق آن پاکستان از میان 27 برنامه ابلاغی تعداد 24 برنامه و نکات توصیه شده از سوی این گروه را به اجرا درآورده است.

مارکوس پلیر رئیس گروه ویژه اقدام مالی در پایان نشست این گروه که از 4 الی 7 اسفند ماه برگزاری گردید در نشست خبری با اعلام ابقای پاکستان در فهرست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی تصریح کرد: پاکستان بالاترین سطح از برنامه های ابلاغی از سوی گروه ویژه اقدام مالی را به اجرا درآورده است، بنابراین ما نمی توانیم پاکستان در فهرست کشورهای سیاه قرار دهیم، پس از گذشت مهلت 4 ماه اقدامات پاکستان در زمینه اجرای برنامه ابلاغی مورد بررسی و سپس تایید قرار خواهد گرفت.

حماد اظهر وزیر امور اقتصادی دولت فدرال پاکستان نیز طی اظهاراتی در خصوص تصمیم اخیر گروه ویژه اقدام مالی ابراز داشت: سخت ترین و جامع ترین برنامه اجرایی به پاکستان ابلاغ شده است.

وزارت امور اقتصادی پاکستان در بیانیه ای اعلام داشت: پاکستان اقدامات گسترده ای در زمینه مقابله با تامین مالی تروریسم و همچنین مقابله با پولشویی را به انجام رسانده و بسیاری از ضعف و کاستی ها را از بین برده است، گروه ویژه اقدام مالی در این نشست از جدیت اسلام آباد در زمینه مقابله با تامین مالی تروریسم تمجید نمود.

لازم به ذکر است پیش از این و در ماه اکتبر سال گذشته میلادی نیز تلاش پاکستان برای خروج از فهرست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی بی نتیجه ماند، مسئولان این گروه اعلام نمودند پاکستان در اجرای 21 برنامه ابلاغی از میان 27 برنامه کل موفق عمل نموده است، اما در اجرایی 6 برنامه ابلاغی دیگر دارای کاستی های زیادی بوده است.

 

ارسال نظر

 
1