خبر فوری

 
پاکستان بیانیه منتشر شده درباره داعش و طالبان را گمراه کننده خواند
کد خبر :642955577

17:06 1400/05/11


برچسب ها : افغانستان, بیانیه, زاهد حفیظ چودری, سخنگوی وزارت امور خارجه, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان,

پاکستان بیانیه منتشر شده درباره داعش و طالبان را گمراه کننده خواند و گفت : ما گروه خاصی را در افغانستان مد نظر نداریم و به همه به طور یکسان نگاه می کنیم.


اسلام آباد : به گزارش راز نیوز | پاکستان بیانیه منتشر شده درباره داعش و طالبان را گمراه کننده خواند و گفت : ما گروه خاصی را در افغانستان مد نظر نداریم و به همه به طور یکسان نگاه می کنیم.

زاهد حفیظ چودهری سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت : بیانیه ای که در شبکه های اجتماعی درباره داعش و طالبان منتشر می شود گمراه کننده است. حرفهایی که به وزیر امور خارجه نسبت داده شده درست نیست و او این چنین بیانیه ای نداده است.

وی افزود : وزیر امور خارجه پاکستان از مردم افغانستان خواست که روند صلح را بپذیرند و رای حزب های بین الملل، احزاب منطقه ای و مردم افغانستان علیه تروریسم را به طور صریح بیان کرده بود.

وی اظهار داشت : این بیانیه نباید به گونه ای تلقی شود که تصور اشتباه از طرفداری هر یکی از جناح های افغانستان را نشان دهد، پاکستان بارها گفته است که در افغانستان گروه خاصی را مدنظر ندارد.

زاهد حفیظ چودهری گفت : مردم افغانستان برای آینده خود باید تصمیم بگیرند. پاکستان به نقش سازنده خود در روند صلح افغانستان ادامه خواهد داد. تمرکز باید بر استفاده از همه انرژی برای حل مسائل سیاسی جامع باشد.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان روز گذشته طی نشست مطبوعاتی در پاسخ به سوال مطرح شده در مورد داعش گفت : تروریست های داعش از سمت عراق، سوریه و لیبی به سمت افغانستان حرکت می کنند. دولت افغانستان وظیفه دارد از ورود تروریست ها به افغانستان جلوگیری کند.

وی افزود : همه کشورهای منطقه از جمله پاکستان ، ایران ، دولت افغانستان و طالبان با ظهور داعش در افغانستان مخالفند. اشرف غنی باید اقدامات قوی علیه داعش در کشورش انجام دهد.

خبر گزاری تولو افغانستان محتوا اظهارات شاه محمود قریشی را بصورت غلط منتشر کرد و گفت : شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در عوض مطالبه از دولت افغانستان از طالبان درخواست مبارزه با داعش کرده است.

ارسال نظر

 
1