خبر فوری

 
پاکستان بیانیه مشترک کشورهای اروپایی را برخلاف آداب دیپلماتیک عنوان نمود
کد خبر :1599847327

11:21 1400/12/14


برچسب ها : اتحادیه اروپا, ارتش روسیه, اسلام آباد, اوکراین, پاکستان و اتحادیه اروپا, پاکستان و اوکراین, پاکستان و روسیه, تصویب قطعنامه, سازمان ملل متحد, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, عاصم افتخار, وزارت امور خارجه پاکستان,

در پی انتشار بیانیه مشترک 22 کشورهای مختلف اروپایی و غیر اروپایی مبنی در خصوص مواضع اسلام¬آباد در قبال بحران اوکراین، وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به این بیانیه، آن را نقض آداب دیپلماتیک و مداخله در امور داخلی خود عنوان نمود.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| در پی انتشار بیانیه مشترک 22 کشورهای مختلف اروپایی و غیر اروپایی مبنی در خصوص مواضع اسلام­آباد در قبال بحران اوکراین، وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به این بیانیه، آن را نقض آداب دیپلماتیک و مداخله در امور داخلی خود عنوان نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، عاصم افتخار احمد سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان در نشست مطبوعاتی هفتگی خود در واکنش به بیانیه نمایندگان 22 کشور مختلف در خصوص بحران اوکراین، آن را بر خلاف آداب دیپلماتیک عنوان نمود و افزود: اینگونه بیانیه ها غیر قابل پذیرش و به منزله مداخله در امور داخلی پاکستان است.

وی اظهار داشت: ما نگرانی ها و مواضع خود در این خصوص را با سفارتخانه­های کشورهای اروپایی مطرح کردیم.

لازم به ذکر است نمایندگان 22 کشور مختلف اروپایی و غیر اروپایی شامل استرالیا، بلژیک، بلغارستان، جمهوری چک، دانمارک، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایتالیا، پرتغال، لهستان، رومانی، اسپانیا، سوئد، هلند، ژاپن، نروژ، سوئیس، انگلستان و کانادا و همچنین نمایندگی اتحادیه اروپا در پاکستان در بیانیه­ای مشترک از اسلام­آباد درخواست کردند تا اقدام نظامی مسکو علیه اوکراین را محکوم و از مواضع غرب علیه روسیه حمایت کنند.

سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به این بیانیه نمایندگی های 22 کشور خارجی در اسلام آباد خاطرنشان کرد: ما اینگونه بیانیه را به منزله مداخله در امور داخلی خود تلقی و آن را رد می کنیم، استفاده از چنین ادبیاتی علیه پاکستان درست نیست، سفارتخانه های کشورهای اروپایی نباید چنین رویکردی را به پیش می گرفتند، این بیانیه بر خلاف آداب دیپلماتیک است.

وی افزود: در دیدار با سفرای کشورهای مختلف اعتراضات ما به آنان ابلاغ شده است و دیدار با سفرای و نمایندگان دیپلماتیک دیگر کشورها نیز همچنان ادامه دارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی پاکستان در پاسخ به یک پرسش ابراز داشت: سیاست خارجی پاکستان در قبال اوکراین هیچ تغییری نداشته است، ما به مسائل اوکراین به خوبی آگاه هستیم، پاکستان خواستار اجرای منشور سازمان ملل متحد و حل مسائل موجود میان روسیه و اوکراین از طریق روش های دیپلماتیک است. ما امیدواریم مناقشه دو کشور از طریق مذاکرات و گفتگو حل و فصل گردد.

وی در خصوص شهروندان و دانشجویان پاکستانی محصور در اوکراین افزود: تعداد زیادی از این شهروندان و دانشجویان از اوکراین خارج شده اند. 7 هزار شهروند پاکستانی در اوکراین مقیم بودند که 3 هزار نفر از آنان را دانشجویان تشکیل می دهند، تعداد زیادی از شهروندان ما به کشورهای همسایه انتقال داده شده اند.

وی گفت: سفارت پاکستان در اوکراین از 9 روز گذشته به صورت شبانه روزی در حال فعالیت برای خروج امن شهروندان پاکستانی است، تاکنون 1453 نفر از شهروندان پاکستانی به کشورهای مجارستان، رومانی و لهستان منتقل شده اند.

ارسال نظر

 
1