خبر فوری

 
 
پاکستان: بیانیه مشترک نشست وزرای هند و آمریکا را رد می کنیم
کد خبر :711703674

15:57 1399/08/08


برچسب ها : آمریکا, ایالات متحده آمریکا, پاکستان, پاکستان و آمریکا, پاکستان و هند, تروریست, تروریسم, هند, وزارت امور خارجه پاکستان,

وزارت امور خارجه پاکستان بیانیه مشترک نشست وزرای هند و آمریکا در مورد پاکستان را رد کرده و آن را منافی با حقایق عنوان کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای ضمن ابراز نا امیدی از بیانیه مشترک هند و آمریکا که از پاکستان خواستند تا علیه گروه های تروریستی اقدام کند، به متحدان دهلی نو گفته است که آنها به تبلیغات هند در مورد مسائل امنیتی در منطقه توجه نکنند، درحالیکه هند خود مرکز تروریسم دولتی در منطقه است. وزارت امور خارجه پاکستان ضمن رد کردن این بیانیه مشترک، آن را "انتخابی و یک سو" عنوان کرد و افزود: ادعاهای صورت گرفته درمورد پاکستان، معیار های اعترض را ندارند. وزارت امور خارجه پاکستان تصریح کرد که آمریکا در توجه کردن به وضعیت جامو و کشمیر و اقدامات ضد بشری و غیرقانونی روبه افزایش هند در این منطقه که پس از الحاق و اوت 2019 انجام شده اند، ناکام بوده است. این حقیقت که هند مرکز عصبی تروریسم دولتی در منطقه از جمله اشغال غیر قانونی جامو و کشمیر و همچنین پناهگاه امنی برای افرادی است که نگرش نفرت انگیز نسبت به مسلمانان دارند، نمی تواند با اتخاذ روشی بسیار دلپذیر در بیانیه های مشترک پنهان شود. هند درپی انحراف افکار عمومی از نقض حقوق بشر در کشمیر اشغالی است، هند از طریق نیروهای اشغالگر خود را به عنوان قربانی تروریسم معرفی می کند، اما هند با چنین تاکتیک هایی نمی تواند جهان را فریب دهد.

وی افزود: این مهم است که کشور های همکار، یک تفکر معقولانه ای در مورد صلح و امنیت کشور های آسیای جنوبی داشته باشند و از بررسی امور فراتر از واقعیت ها خودداری کنند.

گفتنی است آمریکا و هند پس از برگزاری دور سوم نشست های سالانه در سطح وزرای دو کشور در دهلی نو، در بیانیه مشترک از پاکستان خواستار اقدام جدی علیه گروه های تروریستی را کرده اند. در بیانیه هند و آمریکا گفته شده است که وزرا از پاکستان خواسته اند تا اقدامی فوری، دائمی و برگشت ناپذیر را انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که هیچ منطقه تحت کنترل آن برای حملات تروریستی استفاده نمی شود. همچنین وزرای کشور های هند و آمریکا به همراه استفاده تروریسم از سرزمین های دیگر، عملیات های تروریستی از خارج از مرزها را نیز به شدت محکوم کردند. ایالات متحده آمریکا و هند در چهارچوب مشارکت استراتژیک فزاینده خود از طریق کارگروه مشترک استراتژیک دوجانبه مقابله با تروریسم و مذاکرات در مورد مسائل امنیتی، به تفصیل به گفتگو پرداختند.

ارسال نظر

 
1