خبر فوری

 
 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | پاکستان به افغانستان برای رسیدگی به شرایط اضطراری کنونی ، بسته کمک های بشر دوستانه به ارزش 5 میلیارد روپیه اهدا خواهد کرد. پاکستان همچنین عوارض گمرکی بر کالاهای مهم افغانستان را کاهش خواهد داد.

دیروز نشست کمیته عالی برای امور افغانستان با ریاست عمران خان نخست وزیر پاکستان برگزار شد و شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان، شوکت ترین مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خزانه داری، ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده کل ارتش پاکستان، معید یوسف مشاور نخست وزیر پاکستان در امور امنیت ملی و مقامات عالی دیگر در این نشست حضور داشتند.

طی نشست کمیته عالی برای امور افغانستان معید یوسف مشاور نخست وزیر پاکستان در امور امنیت ملی با ارائه اطلاعاتی مقامات حاضر در این نشست را از وضعیت کنونی افغانستان آگاه کرد.

سپس مصوب شد که پاکستان به افغانستان برای رسیدگی به شرایط اضطراری کنونی، بسته کمک های بشر دوستانه به ارزش 5 میلیارد روپیه اهدا کند. این بسته شامل 50 هزار تن گندم، دارو و لوازم پزشکی و نیز لوازم مورد نیاز در زمستان می باشد.

پاکستان همچنین بر اساس مصوبه کمیته عالی برای امور افغانستان، عوارض گمرکی بر کالاهای مهم افغانستان را کاهش خواهد داد.

نخست وزیر پاکستان در این نشست گفت: برای تمام افغانی هایی که می خواهند از مرز وارد خاک پاکستان شوند، واکسن کرونا به صورت رایگان تزریق خواهد شد.

وی پس از این نشست از بخش هماهنگی بین وزارت خانه ها در امور افغانستان نیز بازدید کرد.

ارسال نظر

 
1