خبر فوری

 
 
شاه محمود قریشی: پاکستان برای خاتمه بخشیدن به تروریست مصمم است
کد خبر :997965645

10:47 1397/09/24


برچسب ها : افغانستان, پاکستان, چین, شاه محمود قریشی,

پاکستان برای خاتمه بخشیدن به تروریست مصمم است، بهبود سیستم مرزی به نفع هردو کشور پاکستان و افغانستان خواهد بود.


 

کابل: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دیلی پاکستان، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی سخنانی در نشست دومین مرحله مذاکرات سه جانبه افغانستان پاکستان و چین اظهار داشت: پاکستان برای خاتمه بخشیدن به تروریست مصمم است، بهبود سیستم مرزی به نفع هردو کشور پاکستان و افغانستان خواهد بود.

وی گفت: بهترین روش مبارزه با چالش تروریسم، ایجاد شغل و کارآفرینی و توسعه است، پاکستان مهم ترین شریک صادراتی افغانستان است.

قریشی افزود: اقتصاد کشورهای افغانستان، پاکستان و چین با یکدیگر گره خورده است، افغانستان از 40 سال گذشته در جنگ به سر میبرد، پاکستان بیشترین تاثیر و خسارت ها را از وضعیت افغانستان متحمل گردیده است و ما از مذاکرات بدون قید و شرط رئیس جمهور افغانستان با طالبان حمایت میکنیم.

وی در ادامه خبر داد: به زودی دو بیمارستان در شهرهای کابل و لوگر را مورد بهره برداری قرار خواهیم داد، این دو بیمارستان، هدیه ای از سوی دولت پاکستان برای مردم افغانستان است.

وی گفت: پاکستان و افغانستان دارای مشترکات مذهبی، فرهنگی و تاریخی هستند، شهروندان هر سه کشور از روابط عمیق با یکدیگر برخوردار هستند، همکاری سه کشور برای توسعه و آبادانی منطقه، امری ضروریست.

وی در ادامه با تاکید بر حل سیاسی بحران افغانستان اظهار داشت: با همکاری سیاسی و مذاکرات میتوان مسیر امنیت در افغانستان را هموار کرد، برپایی امنیت و ثبات در افغانستان برای توسعه اقتصادی منطقه مثمر ثمر خواهد بود.

وی افزود: پاکستان از ابتدا، حامی مذاکرات صلح افغانستان برای ایجاد امنیت در افغانستان بوده است و دنیا اکنون در حال تایید مواضع ما در قبال افغانستان است،هدف از برقراری مذاکرات سه جانبه، اجتناب از اتهام زنی و جدال لفظی است.

وی گفت: مبارزه با تروریسم، اقدامات امنیتی و مدیریت مرزی نیازمند ایجاد محیط و جو مناسب است، ما همواره به حمایت از مذاکرات صلح به رهبری دولت افغانستان پرداخته ایم و به روابط دوجانبه خود با افغانستان اهمیت میدهیم.

ارسال نظر

 
1