خبر فوری

 
پاکستان ، ایران را به مذاکرات خط گازی IP دعوت کرد
کد خبر :275231209

12:46 1397/08/22


برچسب ها : ایران, پاکستان, خط گازی,

اسلام آباد : دعوت پاکستان از ایران برای مذاکرات در رابطه با خط گازی IP ؛


اسلام آباد : دعوت پاکستان از ایران برای مذاکرات در رابطه با خط گازی IP ؛ گفتنی است پاکستان برای علت مذکوره ایران را به مذاکرات با پاکستان دعوت کرده است. قبل از این نیز ایران به دلیل لغو پروژه خط گازی از سوی پاکستان به طور یکطرفه ، پاکستان را به شکایت در دادگاه بین المللی تهدید کرده بود.

به گزارش راز نيوز به نقل از خبرگزاری جنگ، دولت فعلی حزب تحریک انصاف پاکستان عمران خان ،آمادگی خود مبنی بر مذاکرات با ایران در رابطه با خط گازی IP را که دولت قبل به طور یکجانبه آنرا لغو کرده بود، اعلام کرده است. ناگفته نماند که وزیر نفت پاکستان غلام سرورخان در نامه ای به هم منصب ایرانی خود، درخواست خود مبنی بر از سر گیری مذاکرات خط گازی IP را ارسال کرده است. طبق گفته یکی از مقامات بلند پایه پاکستانی ،وزیر نفت پاکستان در نامه ای که درتاریخ 6 نوامبر سال جاری به هم منصب ایرانی خود نوشته بود در آن عرضه داشت که پاکستان خواستاز شروع مجدد مذاکرات خط گازی با ایران است .


به نقل از سحر تی وی، مهدی هنر دوست سفیر ایران در پاکستان با وزیر نفت پاکستان دیدار و گفتو گو کرد. گفتنی است در این دیدار مهدی هنردوست وزیر نفت پاکستان غلام سرور خان، را به سفر ایران نیز دعوت کرد. غلام سرور خان نیز با پذیرفتن دعوت سفیر ایران و با اشاره به پروژه خط گازی ایران_پاکستان گفت : قبل از سفر به ایران جلسه گروه کاری پروژه خط گازی برگزار خواهد شد.

غلام سرور خان وزیر فعلی نفت پاکستان گفت، پاکستان بدون فشار دولت و یا قدرت های خارجی و به علاقه خود خواستار تکمیل شدن این پروژه است. وی خاطر نشان کرد، متاسفانه در گذشته این پروژه تحت تاثیر تحریم ها قرار گرفت، اما اکنون با اولویت بر هر پروژه دیگری، بر پروژه خط گازی فعالیت خواهیم کرد.


 

 


سفیر ایران در پاکستان مهدی هنردوست با وزیر راه آهن پاکستان شیخ رشيد نیز دیدار و گفتو گو کرد. در این دیدار مهدی هنر دوست بر اهمیت بخش کویته_تفتان نیز تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1