خبر فوری

 
 
پاکستان اسامی چهار تبعه هندی را به جرم حمایت از گروه های تروریستی در فهرست تروریسم قرار داد
کد خبر :548161978

16:43 1399/04/04


برچسب ها : پاکستان و سازمان ملل متحد, پاکستان و هند, تروریست, تروریسم,

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای از درج اسامی چهار تبعه هند در فهرست تروریسم به جرم نقش داشتن در عملیات های تروریستی در پاکستان و اطلاع رسانی از این اقدام به سازمان ملل خبر داد .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای از درج اسامی چهار تبعه هند در فهرست تروریسم به جرم نقش داشتن در عملیات های تروریستی در پاکستان و اطلاع رسانی از این اقدام به سازمان ملل خبر داد و گفت: پاکستان در سال 2019 پیشنهاد کرده بود که اسامی چهار تبعه هندی : ونومادیو دونگارا، آجی مستری، گوبیند پاتنائیک و آنگارا آپاجی به لیست تروریست ها تحت لیست تحریم 1267 سازمان ملل، درج شود.

خانم عایشه فاروقی اظهار داشت: این اتباع هند با ارئه پشتیبانی مالی و فنی از جنبش طالبان پاکستانTTP، جماعت الاحرار و سایر گروه های تروریستی در حال تامین مالی، حمایت و سازماندهی تروریسم در داخل پاکستان بودند. اما پاکستان به دلیل اعتراض صورت گرفته علیه درج نام ونومادیو دونگارا، نا امید شد. امیدواریم تا کمیته تحریم های شورای امنیت 1267 به طور شفاف درج اسامی سه تبعه دیگر هند در لیست تروریسم را با توجه مورد بررسی قرار دهد. سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، خاطر نشان کرد که هند با بهره گیری از درگیری طولانی مدت در همسایگی ما، با ارائه آموزش، پشتیبانی مالی و مادی از گروه های تروریستی برای انجام عملیات های خراب کارانه و کشتن افراد بی گناه در پاکستان، تروریسم را در داخل پاکستان ایجاد کرده است. این شهروندان هندی اکنون با مصونیت کامل در هند اقامت دارند که این موضوع، موضع پاکستان نسبت به این که هند در تروریسم دولتی نقش دارد را به اثبات می رساند.

ارسال نظر

 
1