خبر فوری

 
پاکستان: از ابتکار آفریقای جنوبی علیه نسل کشی اسرائیل در غزه، حمایت می کنیم
کد خبر :591968764

09:58 1402/10/21


برچسب ها : پاکستان و رژیم صهیونیستی, پاکستان و سازمان ملل متحد, پاکستان و فلسطین, رژیم صهیونیستی, غزه, نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد, نوار غزه,

عثمان جدون جانشین نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل از ابتکار آفریقای جنوبی برای کشاندن اسرائیل به دیوان بین‌المللی دادگستری بر اساس کنوانسیون نسل‌کشی و در عین حال تلاش برای پایان دادن به لشکرکشی بی‌امانش علیه ساکنان نوار غزه استقبال کرد.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| عثمان جدون جانشین نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل طی سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ضمن حمایت از ابتکار آفریقای جنوبی برای کشاندن اسرائیل به دیوان بین‌المللی دادگستری بر اساس کنوانسیون نسل‌کشی و در عین حال تلاش برای پایان دادن به لشکرکشی بی‌امانش علیه ساکنان نوار غزه استقبال کرد.

گفتنی است پس از  حمله حماس در 7 اکتبر 2023 میلادی به سرزمین های اشغالی در واکنش به تشدید فشارهای رژیم صهیونیستی و آواره شدن مردم فلسطین، رژیم صهیونیستی حملات بی امان هوایی را علیه نوار غزه آغاز کرد که تاکنون جان بیش 23 هزار فلسطینی را گرفته و منجر به زخمی شدن نزدیک به 60 هزار نفر شده است و بیشتر این حملات اطراف بیمارستان ها و محله های مسکونی در نوار غزه انجام می گیرد.

عثمان جادون سفیر موقت پاکستان در سازمان ملل، در ادامه سخنان خود ، اشغال فلسطین توسط اسرائیل را «علت اصلی» خشونت‌های جاری در غزه توصیف کرد و افزود: امتناع اسرائیل از توقف کشتار و ممانعت از ارائه کمک‌های بشردوستانه، همراه با آوارگی اجباری در غزه، نشان‌دهنده نقض آشکار قوانین بین‌المللی است. این اقدامات جنایتکارانه ای که مدت هاست در فلسطین اشغالی شاهد آن بوده ایم، باید عواقب و پاسخگویی داشته باشد.

وی ادامه داد که پاکستان از ابتکار آفریقای جنوبی برای کشاندن تجاوزات اسرائیل تحت کنوانسیون نسل کشی به دیوان بین المللی دادگستری استقبال می کند. پاکستان همچنین منتظر نظر مشورتی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره پیامدهای حقوقی ناشی از سیاست‌ها و عملکردهای اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و قدس شرقی است.

این نماینده با بیان اینکه اسرائیل مدت‌هاست فلسطینی‌ها را از تعیین حق مسلم سرنوشت شان محروم کرده است، افزود که کارزار آن (اسرائیل) علیه مردم فلسطین اشغالی که برای آزادی خود می‌جنگند را نمی‌توان به عنوان دفاع از خود توجیه کرد.

سفیر جادون خاطرنشان کرد که مسئولیت اصلی شورای امنیت رسیدگی به وضعیت غزه و درخواست آتش بس فوری است. با این حال، وی افزود که شورا به دلیل مقاومت و رای منفی یکی از اعضای دائمی فلج شده است.

 

ارسال نظر

 
1