خبر فوری

 
پاکستان ادعای معاون رئیس جمهور افغانستان در خصوص حمایت از طالبان را رد کرد
کد خبر :1817426318

16:48 1400/04/25


برچسب ها : امرالله صالح, پاکستان و افغانستان, زاهد حفیظ چودری, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, طالبان افغانستان, معاون رئیس جمهور افغانستان, نیروی هوایی افغانستان, نیروی هوایی پاکستان, وزیر امور خارجه پاکستان,

وزارت امور خارجه پاکستان ادعای معاون رئیس جمهور افغانستان مبنی بر هشدار به نیروهای امنیتی افغان در خصوص بازپس گیری شهرستان اسپین بولدک را رد کرد.


 

پاکستان ادعای معاون رئیس جمهور افغانستان در خصوص حمایت از طالبان را رد کرد

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزارت امور خارجه پاکستان ادعای معاون رئیس جمهور افغانستان مبنی بر هشدار به نیروهای امنیتی افغان در خصوص بازپس گیری شهرستان اسپین بولدک را رد کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، زاهد حفیظ چودری سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان در نشست خبری خود ادعای امرالله صالح معاون رئیس جمهور افغانستان در خصوص مداخله پاکستان در مسائل افغانستان و حمایت از طالبان را رد کرد.

سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان خاطرنشان کرد: دولت کابل ما را از عملیات هوایی در منطقه مرزی اسپین بولدک برای بازپس گیری این منطقه از طالبان آگاه ساخت و ما با مد نظر قرار دادن حق افغانستان در انجام عملیات در سرزمین خود به این درخواست کابل پاسخ مثبت دادیم، پاکستان تنها برای حفاظت از نیروهای امنیتی و سرزمین خود اقدامات ضروری را انجام داده است.

وی افزود: نیروی هوایی پاکستان در این خصوص هیچ مکاتبه ای با نیروی هوایی افغانستان نداشته است، اینگونه بیانیه های جنجالی از جانب مقامات افغانستان تاثیر منفی بر تلاش های مخلصانه پاکستان در حل مسئله افغانستان خواهد داشت.

زاهد حفیظ چودری تصریح کرد: پاکستان اخیرا 40 نیروی نظامی افغان را به کشورشان بازگردانده است، این نیروها از افغانستان گریخته و به پاکستان پناهنده شدند، پاکستان مصمم به برپایی امنیت و ثبات در افغانستان است، اکنون باید تمام توجه ما بر روی حل سیاسی مسئله افغانستان برای برپایی ثبات در این کشور باشد.

لازم به ذکر است امرالله صالح معاون اول رئیس جمهور افغانستان روز گذشته در صفحه کاربری خود در توییتر طی پیامی مدعی شد: نیروی هوایی پاکستان به ارتش و نیروی هوایی افغانستان رسما هشدار داده است که هر حرکتی به منظور تصرف دوباره اسپین بولدک از دست طالبان، با مقاومت نیروهای هوایی پاکستان مواجه خواهد شد.

ارسال نظر

 
1