خبر فوری

 

 

اسلام آباد : به گزارش راز نیوز | پاکستان ادعای آمریکا را که مبنی بر استفاده از کودکان در ارتش پاکستان بوده را رد کرده و گفت: افزودن نام پاکستان در این لیست دور از حقیقت است.

زاهد حفیظ چودری سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در پاسخ به گزارشات ایالات متحده آمریکا گفت: مقامات پاکستانی از ایالات متحده آمریکا خواستار شدند که از وارد کردن بی اساس نام پاکستان در لیست قانون حمایت از وضعیت کودکان (CSPA) تجدید نظر کنند.

وی افزود: ما انتظار داریم كه ایالات متحده آمریکا مدارک موثقی در مورد ادعا های خود مبنی بر استفاده از كودكان در گروه های مسلح پاکستان، ارائه دهد.

به گفته سخنگو، پیش از انتشار این گزارش، هیچ مشورتی از سوی نهاد های آمریکایی با مقامات پاکستانی نشده بود. همچنین هیچ گونه مدارکی برای اثبات ادعاهای بی اساس این گزارش، ارائه نشده است.

زاهد حفیظ چودری بیان کرد: قرار گرفتن نام پاکستان از سوی آمریکا در این لیست یا بدلیل بازتاب انحراف از واقع گرایی یا برداشت اشتباه بوده است. نام پاکستان بدون هیچ گونه مبنایی در لیست قانون پیشگیری از سربازان کودک گنجانده شده و همچنین پاکستان از گروه های مسلح غیردولتی پشتیبانی نمی کند و هیچ سازمانی در پاکستان در حال استخدام یا استفاده از کودکان به عنوان سرباز نیست.

وی گفت: تلاش های پاکستان در مبارزه با گروه های مسلح غیر دولتی و سازمان های تروریستی در سطح بین الملل شناخته شده است. پاکستان متعهد است که برای پایان دادن به جنایت قاچاق انسان در سطح ملی و بین المللی همکاری کند.

 پاکستان طی یک سال گذشته اقدامات مهمی در زمینه اداری و وضع قانون برای جلوگیری از قاچاق انسان انجام داده و این اقدامات اداری و قانونی شامل برنامه های اقدام مالی از سال 2021 تا 2025 است که به طور مشترک توسط آژانس تحقیقات فدرال پاکستان (FIA) و بخش مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد آماده شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در آخر بیان کرد: پاکستان مشتاق است که از طریق کانال های مربوطه برای مذاکرات سازنده در مورد تمام موضوعات مورد علاقه مشترک با دولت ایالات متحده آمریکا گفتگو کند.

 

ارسال نظر

 
1