خبر فوری

 
 
پاکستان اجساد رزمندگان خود را از غزنی تحویل گرفت.
کد خبر :1840531785

10:38 1397/05/25


برچسب ها : پاکستان, طالبان افغانستان,

شماری از کشته‌ شدگان این جنگ، شهروند پاکستانی بوده و هم‌چنان جسد آنان به پاکستان انتقال داده شده است.


پاکستان اجساد رزمندگان خود را از غزنی تحویل گرفت.

 

شماری از کشته‌ شدگان این جنگ، شهروند پاکستانی بوده و هم‌چنان جسد آنان به پاکستان انتقال داده شده است.

 

افراسیاب ختک، سناتور سابق پاکستانی و هم‌چنان رییس مرکزی حزب عوام ملی پاکستان در تویتی از حکومت پاکستان خواسته است که در مورد کشته‌هایی که از جنگ غزنی آمده، باید وضاحت بدهد.

 

افراسیاب ختک تأکید کرد : این کشته‌های جنگ غزنی به مناطق قبایلی پاکستان آورده شده است؛ چیزی که او در موردش وضاحت خواسته است ، این سیاست‌مدار پاکستان تصریح کرده که رویداد غزنی در واقع تکرار فاجعه جنگ جلال‌آباد در  سال ۱۹۸۹ است، در جنگ جلال‌آباد در سال ۱۹۸۹ میلادی پاکستان و سازمان اطلاعاتی پاکستان از طریق به‌کارگیری محرمانه افراد نظامی پاکستان در لباس مجاهدین افغان مداخله کرده و در حدود ۱۷ ژنرال پاکستانی برای سوق و اداره این جنگ وارد جلال‌آباد شده بودند.

 

مقامات افغان می گویند که "این مبارزه شامل بسیاری از جنگجویان پاکستانی، چچن و عرب" بوده است.

 

محمد سلیم، فعال حوق بشری پاکستان نیز در تویتی گفته است که عکس و فیلم های نشر شده در شبکه‌های اجتماعی به وضاحت نشان می‌دهد که این اجساد به پاکستان انتقال داده شده است.

 

این تصاویر نشان می دهد که بیشتر این نیروها از مرز پاکستان عبورکرده و به هندهار و هلمند آمده بودند، اما نیروهای امنیتی ما را دیدید که چگونه قهرمانانه جنگیدند و آنان را شکست دادند ، با این حال رئیس سابق سازمان اطلاعات پاکستان ، حامد سعید این موارد را تکذیب کرد و گفت : این نمی تواند در دوره دولت موقت اتفاق بیفتد ، به گفته آنها، ممکن است جنگجویان از اردوگاه پناهندگان افغان در پاکستان بیرون بیایند و برای انجام اقدامات به افغانستان سفر کنند.

 

طارق‌شاه بهرامی، وزیر دفاع افغانستان گفت : ما برای جلوگیری از سقوط شهر غزنی به دست طالبان، حدود یک هزار نیروی کمکی در این شهر فرستادیم. در این جنگ حدود ۱۹۴ شورشی طالب به‌شمول ۱۲ فرمانده آنان که شهروند پاکستانی، چچن و عرب هستند، کشته شده‌اند.

 

در شهر غزنی روز جمعه طالبان حمله مسلحانه داشتند اما قادر به گرفتن شهر نشدند ، ما نگران هستیم که در حال حاضر در مرکز شهر غزنی خواجه عمری ، چغتو ، رشیدان ، زانا خان و دو منطقه دیگر به دست شان افتاده باشد.

 

سمیع یوسف زئی میگوید : اساس جنگ داخلی در واقع در افغانستان است و شامل افرادی از افغانستان می شود ، با این حال ممکن است که آنها از گروه جهادی ها و گروه های مذهبی پاکستان کمک بگیرند ، ایشان افزود : مبارزان پاکستانی به خواسته خود به افغانستان میروند و به طور سیستماتیک فرستاده نمی شوند.

 

وضعیت بد معیشتی : این در حالی است که در نتیجه ۵ روز جنگ بی‌امان در شهر غزنی، حدود ۲۰ درصد از شهروندان این شهر به آب آشامیدنی شهری وابسته بودند، به دلیل آسیب دیدن سیستم آب‌رسانی و جریان برق، بدون آب آشامیدنی اند ، وضعیت ظاهری شهر به‌حالت عادی بازگشته است، اما مردم تاکنون در وضعیت بد معیشتی به‌سر می‌برند.

ارسال نظر

 
1