خبر فوری

 
 
پاکستان 18 بازارچه مرزی در مرزهای ایران و افغانستان راه اندازی خواهد کرد
کد خبر :206946139

10:11 1399/06/28


برچسب ها : بازارچه مرزی, دولت پاکستان, عمران خان, گذرگاه مرزی, مرز ایران و پاکستان, مرز پاکستان و افغانستان,

کابینه دولت فدرال پاکستان راه اندازی 18 بازارچه مرزی در گذرگاه های مرزی ایران و افغانستان را به تصویب رساند، طبق این مصوبه در نخستین فاز این پروژه 3 بازارچه مرزی به صورت آزمایشی در مرزهای شمال و غرب پاکستان راه اندازی خواهد شد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| کابینه دولت فدرال پاکستان راه اندازی 18 بازارچه مرزی در گذرگاه های مرزی ایران و افغانستان را به تصویب رساند، طبق این مصوبه در نخستین فاز این پروژه 3 بازارچه مرزی به صورت آزمایشی در مرزهای شمال و غرب پاکستان راه اندازی خواهد شد.

روز گذشته نشست ویژه بررسی راه اندازی بازارچه مرزی در مرزهای ایران و افغانستان با حضور مقامات لشکری و کشوری از جمله شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه، ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ستاد ارتش، دستیاران نخست وزیر پاکستان در امور دارایی و بازرگانی، وزرای ارشد ایالت های بلوچستان و خیبر پختون خوا و ژنرال عاصم سلیم باجوا معاون ویژه نخست وزیر در امور اطلاع رسانی به ریاست عمران خان  برگزار گردید.

در این نشست تصمیم گرفته شد تعداد 12 بازارچه مرزی در گذرگاه های مرزی افغانستان و تعداد 6 بازارچه مرزی نیز در مرزهای مشترک با ایران راه اندازی خواهد شد.

نخست وزیر پاکستان نیز با راه اندازی آزمایشی دو بازارچه در گذرگاه های مرزی ایران و یک بازارچه در گذرگاه مرزی افغانستان موافقت نمود که تا بهمن ماه سال جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مقابله با هرگونه قاچاق کالا، مواد مخدر و سوخت و انجام اقدامات ویژه در این زمینه نیز در نشست سران نظامی و دولتی پاکستان مورد بررسی قرار گرفت.

نخست وزیر پاکستان در این خصوص اظهار داشت: راه اندازی بازارچه های مرزی، کمک شایانی به مردم بومی منطقه به ویژه جوانان برای آغاز کسب و کار و تجارت خواهد نمود، نصب حصارهای مرزی نیز به ایجاد نظم در رفت و آمد و تجارت مرزی و مقابله با قاچاق کمک خواهد نمود.

ارسال نظر

 
1