خبر فوری

 
 
پانصد هزار نفر قربانی جنگ آمریکا علیه تروریسم در کشورهای پاکستان،افغانستان و عراق
کد خبر :240759892

10:24 1397/08/18


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, پاکستان, جنگ علیه تروریسم, عراق,

تاکنون صدها هزار نفر از شهروندان کشورهای پاکستان،افغانستان و عراق قربانی جنگ به ظاهر ضد تروریسم آمریکا شدند.


 

واشنگتن:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دنیا،تاکنون صدها هزار نفر از شهروندان کشورهای پاکستان،افغانستان و عراق قربانی جنگ به ظاهر ضد تروریسم آمریکا شدند.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی دانشگاه براون آمریکا،تعداد قربانیان جنگ ضد تروریسم در پاکستان به تعداد 65 هزار نفر میرسد و تعداد کل قربانیان جنگ به ظاهر ضد تروریسم در کشورهای پاکستان،افغانستان و عراق 500 هزار نفر میباشد.

طبق گزارش منتشر شده از سوی موسسه امور بین الملل و عمومی واتسون تحت نظر دانشگاه براون آمریکا،تعداد قربانیان جنگ ضد تروریسم آمریکا حدود چهارصد و هشتاد هزار تا پانصد و هفت هزار  میباشد و اما تعداد دقیق و واقعی مربوط به قربانیان جنگ آمریکا بیش از این خواهد بود.

طبق این گزارش،تعداد قربانیان جنگ نسبت به آمار در دست در اوت 2016،صد و ده هزار نفر افزایش داشته است.

با وجود آنکه اعضای پارلمان،رسانه ها و مردم آمریکا جنگ علیه تروریسم را نادیده میگیرند،اما افزایش تعداد قربانیان نشان دهنده آن است که این جنگ با شدت در حال جریان است.

بر اساس این گزارش در میان کشته شدگان جنگ علیه تروریسم،علاوه بر جنگجویان تروریستی،نیروهای پلیس،نظامیان نیروهای امنیتی،شهروندان عادی و نظامیان آمریکایی و متحدینش وجود دارند.

طبق نظر نیتا کرافورد گردآورنده این گزارش،آگاهی و دسترسی نسبت به تعداد واقعی کشته شدگان جنگ علیه تروریسم هیچگاه میسر نخواهد بود و نمونه بارز آن موصل است که برای بازپس گیری آن از چنگ داعش جان صدها هزار تن را گرفته است و در مناطق دیگر تحت تصرف داعش نیز چنین وضعیتی به وقوع پیوست و جسد بسیاری از کشته شدگان تاکنون یافت نشده است.

تعداد کشته شدگان در عراق بین 182 هزار و 272 تا 204 هزار و 575 میباشد و تعداد قربانیان جنگ علیه تروریسم در افغانستان 38 هزار و 480 نفر است و در پاکستان نیز 23 هزار و 372 نفر تاکنون قربانی جنگ به ظاهر ضد تروریسم شده اند.

آمار منتشر شده در این گزارش،آن دسته از افراد را شامل نمیشود که به صورت غیر مستقیم و تحت تاثیر پیامدهای جنگ همچون خرابی ساختمان ها و زیر ساخت ها و یا بیماری کشته شده اند.

ارسال نظر

 
1