خبر فوری

 
پالس مثبت مفتی منیب الرحمن برای تی ال پی: طی چند روز آتی برچسب ممنوعه از تحریک لبیک برداشته می شود
کد خبر :1012249153

15:59 1400/08/10


برچسب ها : TLP, تحریک لبیک پاکستان, حافظ سعد رضوی, عمران خان, گروه ممنوعه, مفتی منیب الرحمن, نخست وزیر پاکستان,

مفتی منیب الرحمن نماینده گروه ممنوعه تحریک لبیک پاکستان طی گفتگو با اعضای این گروه ممنوعه پس از اعلام توافق میان گروه ممنوعه با دولت فدرال، گفت: طی روزهای آتی نتایج مثبت این معاهده مشاهده خواهند شد و برچسب ممنوعه نیز برداشته خواهد شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شب گذشته 9 آبان شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه، مفتی منیب الرحمن، اسد قیصر رئیس مجلس ملی و چند تن از دیگر اعضای کمیته تشکیل شده توسط عمران خان نخست وزیر پاکستان برای مذاکرات با گروه ممنوعه تحریک لبیک پاکستان ، طی نشست خبری اظهار داشتند: توافق میان دولت فدرال و گروه ممنوعه تحریک لبیک پاکستان صورت گرفته است.

مفتی منیب الرحمن رئیس سابق کمیته رویت هلال ماه که در این نشست به نمایندگی از گروه ممنوعه تحریک لبیک پاکستان TLP حضور داشت، افزود: توافقی بین دولت و تحریک لبیک با اجماع صورت گرفته است. وی با بیان اینکه توافق صورت گرفته با دولت شکست یا پیروزی کسی نیست بلکه پیروزی اسلام و پاکستان است، اظهار داشت: طی روزهای آتی نتیجه مثبت توافقنامه نیز پدیدار می شود.

وی افزود: براساس این توافق، یک کمیته راهبری به ریاست علی محمد خان وزیر دولت در امور پارلمانی تشکیل شده است که وزیر حقوق پنجاب، معاونت وزارت کشور و معاونت وزارت ایالت پنجاب اعضای این کمیته خواهند بود درحالیکه مفتی غلام غوث بغدادی و حفیظ الله علوی از سوی تحریک لبیک عضو این کمیته هستند، این کمیته از همین امروز 9 آبان فعال و کار خود را آغاز خواهد کرد.

 

پالس مثبت مفتی منیب الرحمن برای گروه ممنوعه تحریک لبیک

مفتی منیب الرحمن رئیس اسبق مرکزی کمیته رویت هلال ماه طی گفتگو با اعضای گروه ممنوعه تحریک لبیک در وزیر آباد با بیان اینکه مذاکرات تحت هیچگونه ترسی صورت نگرفته بلکه با شجاعت انجام شد و اگر خیانتی در این قرار داد صورت گرفت با قدرت زیاد به میدان می آییم، افزود: لیبرال ها بسیار نگرانند که رویایی که دیده بودند محقق نشده باشد، من گفتم که این موضوع باید عاقلانه حل شود.

خود توافق نامه را نوشته ایم و من مطئنم هستم که این توافق به نتیجه می رسد، ما با امضای این قرار داد خواب آسوده نخواهیم داشت بلکه از آن مراقبت خواهیم کرد، این قرار دادی نیست که روز امضاء شده  و شب در تلویزیون گفت که هیچ وجهه قانونی ندارد.

وی در ادامه گفتگوی خود با اعضای گروه ممنوعه اظهار داشت: این آغاز سفر است نه پایان آن، طی چند روز آتی برچسب گروه ممنوعه از اسم تحریک لبیک حذف خواهد شد و به عنوان یک حزب سیاسی قوی ظاهر خواهد شد.

وی افزود: نیازی نیست کسی به نحوه ابراز محبت به وطن را یاد دهد، کسی بیشتر از ما محب وطن نیست، آنهایی که می گفتند این گروه از هند تامین مالی می شود باید از اظهارات خود پشیمان باشند.

مفتی منیب الرحمن از مولانا فضل الرحمن رهبر حزب جمعیت علمای اسلام (ف) و رئیس جنبش دموکراتیک پاکستان PDM و سراج الحق و اپوزیسیون بابت همکاری در این زمینه تشکر و قدردانی کرد و افزود: من به تمامی آنهایی که مانع استفاده از قدرت توسط دولت در این قضیه شدند، درود می فرستم.

وی افزود: هیچ نهادی بیشتر از ارتش پاکستان نسبت به وطن محبت ندارد، ما در همه حال باید از دین خدا و پاکستان دفاع کنیم، ما به شهدای نیروی پلیس و ارتش پاکستان درود می فرستیم.

شایان ذکر است طی درگیری میان نیروی پلیس با اغتشاشگران تحریک لبیک پاکستان در برخی شهرهای ایالت پنجاب، دو طرف تلفات جانی دادند.

مفتی منیب الرحمن در ادامه ضمن درخواست صلح آمیز و منظم بودن از اعضای گروه ممنوعه، بیان کرد که به گفته رهبری گروه باید خیابان جی تی را خالی و به پارک بروید، هرگاه 50 درصد مطالبات ما پذیرفته شوند، درباره حرکت به جلو صحبت خواهیم کرد، تا آن زمان شرکت کنندگان باید گوش خود را به رهبری بسپارند، نباید توسط تبلیغات منفی مورد استفاده قرار گیرید و اگر خیانتی در معاهده صورت گرفت، ما با قدرت بیشتری به میدان خواهیم آمد.

ارسال نظر

 
1