خبر فوری

 
پارلمان اروپا خواستار لغو تامین اسلحه به عربستان سعودی شده است
کد خبر :581124986

15:32 1397/07/13


برچسب ها : آلمان, آمریکا, انگلیس, بریتانیا, پارلمان, پارلمان اروپا, عربستان سعودی, فرانسه, یمن,

پارلمان اروپا خواستار عدم فراهم کردن تسلیحات نظامی به عربستان سعودی و امارات متحده عربی شده است.


پارلمان اروپا خواستار عدم فراهم کردن تسلیحات نظامی به عربستان سعودی و امارات متحده عربی شده است.
به گفته سخنگوی پارلمان اروپا، فیبو ماسومو کستالدو، وی و بیشتر اعضای پارلمان اروپا بر این امر متحد هستند که باید قانونی تصویب شود که براساس این قانون از فراهم کردن تسلیحات نظامی به عربستان سعودی و امارات متحده عربی، از جانب تمامی کشورهای اروپایی، جلوگیری شود.

وی افزود، در گذشته نیز پارلمان اروپا در این زمینه برای دو مرتبه قراردادی را تنظیم کرده بود، اما لازم است که اتحادیه اروپا در این زمینه، موضعی متحد و همه جانبه را اختیار کند.
قبل از این نیز پارلمان اروپا به فدریکا موگرینی رئیس سیاست های خارجی اروپا گفته بود که، وی باید به دلیل نقض حقوق بشر از جانب عربستان سعودی و امارات متحده عربی، قراردادی مبنی بر جلوگیری از فراهم کردن تسلیحات نظامی برای این دوکشور را ارائه دهد.

باوجود خواسته ی پارلمان اروپا در این زمینه، کشورهایی همچون، انگلیس، فرانسه، ایتالیا و آلمان، همچنان درحال فراهم کردن اسلحه برای عربستان سعودی هستند.

براساس اعداد و ارقام ارائه شده از جانب حکومت آلمان، دولت برلین از ماه مارس سال جاری تاکنون، مقدار اسلحه ای به مبلغ 295 میلیون دلار، به عربستان سعودی فروخته است.

این درحالی است که اسم شرکت بمب سازی مشترکه آلمان و ایتالیا ی موجود در جزیره سارینا نیز جزو اسامی سرفهرست در این زمینه است.

پیش تر سازمان دیده بان حقوق بشر نیز کشورهایی همچون، آمریکا، انگلیس و فرانسه را از تامین اسلحه به عربستان سعودی به شدت منع کرده و گفته بود که، از شرکت درجنگ عليه یمن بپرهیزید.
این درحالی است که سازمان دیده بان حقوق بشر، حمله هوایی ارتش متحده عربستان سعودی در 9 آگوست سال جاری به اتوبوس حامل کودکان را از جنایات جنگی قرار داده و گفته بود : به کشورهایی که برای عربستان سعودی اسلحه تامین می‌کنند، هشدار می‌دهیم.

لازم به ذکر است که عربستان سعودی به همراه امارات متحده عربی، آمریکا و چند کشور دیگر از ماه مارس سال 2015، حملات شدیدی را علیه مردم بیگناه یمن شروع کرده است. این درحالی است که کشورهای مذکوره، یمن را که جزو کشورهای فقیر خاورمیانه محسوب می‌شود را مورد محاصره، زمینی، هوایی و دریایی نیز قرار داده و مانع از رسیدن کمک های انسان دوستانه به مردم این کشور می شوند، که این امر موجب کمبود شدید مواد غذایی در یمن شده و مردم این کشور برای تغذیه خود به گیاهان و برگ درختان روی آورده اند.

دراثر حملات بی رحمانه ارتش متحده عربستان سعودی به یمن، تاکنون 14 هزار نفر کشته و هزاران نفر نیز زخمی شده اند. این درحالی است که این امر موجب بی خانمان شدن بیشتر مردم این کشور شده است.

گفتنی است به دلیل محاصره ارتش متحده عربستان سعودی، مواد غذایی، دارو و وسایل لازمه زندگی در یمن به شدت کاهش یافته است. این درحالی است که به دلیل موارد مذکوره، مردم این کشور، مبتلا به بیماری های گوناگونی نیز شده اند.

ارسال نظر

 
1