خبر فوری

 
 
پاراچنار: پایان درگیری های خونین میان قبایل بالش خیل و پاره چمکنی پس از گذشت پنج روز
کد خبر :1567274995

11:18 1399/04/13


برچسب ها : ارتش پاکستان, بالش خیل, پاراچنار, پاره چمکنی, پلیس خیبر پختون خوا, درگیری,

با تلاش نهادهای اطلاعاتی، مقامات پارلمانی و رهبران قبیله ای، درگیری های خونین میان قبایل بالش خیل و پاره چمکنی پس از گذشت 5 روز پایان یافت.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| با تلاش نهادهای اطلاعاتی، مقامات پارلمانی و رهبران قبیله ای، درگیری های خونین میان قبایل بالش خیل و پاره چمکنی پس از گذشت 5 روز پایان یافت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، درگیری های خونین قبیله ای میان مردم منطقه شیعه نشین بالش خیل و سنی نشین پاره چمکنی پس از گذشت 5 روز که به جان باختن 14 تن و زخمی شدن بیش 40 تن دیگر از طرفین منجر گردید، با تلاش و رایزنی نهادهای اطلاعاتی پاکستان، رهبران قبیله ای و مقامات پارلمانی محلی به آتش بس ختم گردید.

پس از اعمال آتش بس از سوی طرفین، نیروهای ارتش پاکستان به همراه نیروهای اف سی و پلیس با حضور در مناطق بالش خیل و پاره چمکنی افراد مسلح را از به خارج از سنگرهای ایجاد شده هدایت نمودند.

محمد قریش افسر پلیس استان کرم و شاه فهد معاون کمیسر استان کُرم در این باره ابراز داشتند به دنبال اعمال آتش بس از سوی طرفین، اقدامات لازم جهت بازگشایی مسیرهای ارتباطی و اتصال برق این مناطق انجام خواهد شد و به منظور حل و فصل اختلافات شورای محلی با حضور رهبران قبیله ای و دیگر مقامات نظامی و سیاسی تشکیل خواهد شد.

ساجد حسین طوری نماینده پارلمان پاکستان در این باره ابراز داشت: رهبران دو طرف برای پایان دادن به درگیری های خونین به صورت کامل همکاری نمودند، همچنین به منظور حل اختلافات نیازمند تشکیل کمیته ای فوری جهت حل اینگونه مسائل هستیم تا در آینده شاهد از دست رفتن انسان های گران بها نباشیم.

سید اقبال نماینده پارلمان محلی خیبر پختون خوا نیز با ابراز تاسف در خصوص جان باختن شماری از شهروندان در جریان این درگیری خونین ابراز داشت: اکنون وقت آن رسیده است تا مقامات دولتی و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی به همراه نمایندگان پارلمان و رهبران قبایل در جهت حل اختلافات بر سر اراضی در مناطق بالش خیل، ابراهیم زئی، شلوزان، کنج علی زئی و دیگر مناطق پاراچنار به صورت جدی تلاش نمایند.

ارسال نظر

 
1