خبر فوری

 
پاداش یک میلیون دلاری آمریکا برای دستگیری پسر اسامه بن لادن " حمزه "
کد خبر :847990326

16:53 1397/12/10


برچسب ها : آمریکا, اسامه بن لادن, افغانستان, ایران, بن لادن, پاکستان, سوریه, گروه القاعده,

آمریکا برای دستگیری و ارائه اطلاعاتی از پسر اسامه بن لادن " حمزه " مبلغ یک میلیون دلار را به عنوان پاداش تعیین کرده است.


به گزارش راز نیوز، آمریکا برای دستگیری و ارائه اطلاعاتی از پسر اسامه بن لادن " حمزه " مبلغ یک میلیون دلار را به عنوان پاداش تعیین کرده است.
براساس گزارش وزارت امور خارجه آمریکا، حمزه بن اسامه بن لادن درحال بالا آمدن به عنوان رهبر مهم یکی از گروه های تروریستی است. وی طی سال های اخیر، از طریق پیام های مختلف ویدیویی و صوتی خطاب به پیروان خود، آنها را برای حمله به آمریکا و کشورهای متحده غربی آن دعوت کرده است.

قابل ذکر است که آمریکا در عملیاتی در خاک پاکستان، در سال 2011 میلادی اسامه بن لادن را کشته بود. اسامه بن لادن از افرادی است که دستور حمله 11 سپتامبر 2001 میلادی مصادف با 20 مرداد 1380 به آمریکا را داده بود که طی آن دست کم 3 هزار شهروند آمریکایی جان خود را از دست داده بودند.

آمریکا دو سال قبل، حمزه بن لادن 30 ساله را در لیست گروه تروریسم درج کرده بود.
حمزه بن لادن با دختر محمد عطا، شخصی که با ربودن یکی از 4 هواپیمای حادثه تروریستی 11 سپتامبر موجب برخورد آن با مرکز تجارت جهانی نیویورک شده بود ، عروسی کرده است.

وزارت خارجه آمریکا از دستیابی به اطلاعات سری از اسامه بن لادن مبنی بر آموزش حمزه پسرش برای رسیدن به فرماندهی گروه القاعده خبر داده است.
مائیکل ایون آف در این رابطه اظهار داشت : " ما براین باوریم که حمزه بن لادن در منطقه مرزی پاکستان و افغانستان حضور دارد.... شاید هم به ایران سفر کند. وی می تواند در هرجایی از آسیای جنوبی باشد."
گفته می شود که حمزه بن لادن به همراه مادر خود برای مدتی در ایران حضور داشت که در آنجا نیز با دختر محمد عطا عروسی کرده است. از طرفی گزارش های دیگر حاکی از اقامت وی در کشورهای پاکستان، افغانستان و سوریه نیز هستند.

ارسال نظر

 
1