خبر فوری

 
 
وضعیت کنونی پاکستان / پیاده‌سازی دستورالعمل اسرائیل و عربستان سعودی
کد خبر :725860016

20:01 1397/08/11


برچسب ها : ارتش پاکستان, اسرائیل, بریلوی, پاکستان, تکفیری, جنبش لبیک یا رسول الله, رژیم صهیونیستی, شیعه, عربستان سعودی, وهابی,

طی تظاهرات و حملات چندروزه جنبش لبیک یا رسول‌الله (ص) تمامی بزرگراه‌های پاکستان مسدود شده‌اند و تاکنون 2500 ماشین و کامیون توسط تظاهرکنندگان با ندای لبیک یا رسول‌الله (ص) به آتش کشیده شدند.


چند سال پیش جنبش لبیک یا رسول‌الله (ص) توسط سازمان اطلاعاتی پاکستان (ISI) تأسیس شد. هدف این جنبش تغییر بریلوی ها به افراد افراط‌گرا است و در آخر سوءاستفاده از آن‌ها همانند طالبان برای اهداف شوم خود. برای این کار انتخاب رهبران سنی که شیعیان و جمهوری اسلامی ایران دشمنی دارند حائز اهمیت بود، که در این کار نیز موفق شدند و از طریق آن‌ها اعتقادات سنی‌ها را تغییر داند و احساساتشان را به مجروح کردند. چنین اقداماتی را با دست گذاشتن بر نقاط حساس آن‌ها مانند تحریف قانون رسالت که تمامی بریلوی ها بر این موضوع حساس هستند، همه آن‌ها را شوراندند.

در حال حاضر و در وضعیت کنونی هدف اصلی این است که تمامی بریلوی ها را افراط‌گرا نمایش دهند و توسط چنین اقداماتی قدرت سیاسی و اقتصادی آن‌ها را افزایش دهند. تمامی این اتفاقات اخیر با هماهنگی سازمان اطلاعاتی پاکستان (ISI)، عربستان سعودی و اسرائیل صورت می‌گیرد. برای چنین اقداماتی ارتش پاکستان (ISI) افسران عالی‌رتبه خود را انتخاب کرده است تا تمامی این اتفاقات را زیر نظر داشته باشند. خود سازمان اطلاعاتی پاکستان (ISI) خواهان یک قدرت دیگر علاوه بر عمران خان است.یکی از اهداف سازمان اطلاعاتی پاکستان (ISI) داشتن یک گروه سیاسی شامل بریلوی ها که در آینده بتوانند به اهداف خود به‌راحتی دست پیدا کنند. هدف دوم خواهان وارد کرد فشار بر قوه قضائیه کشور است که اگر به گفته‌های ما عمل نکنید به‌راحتی می‌توانیم شمارا رسوا کنیم.

طی تظاهرات و حملات چندروزه جنبش لبیک یا رسول‌الله (ص) تمامی بزرگراه‌های پاکستان مسدود شده‌اند و تاکنون 2500 ماشین و کامیون توسط تظاهرکنندگان با ندای لبیک یا رسول‌الله (ص)  به آتش کشیده شدند.

 

 

قدرت‌های داخلی و خارجی در حال حاضر 3 گروه را موردتوجه خود قرار داده‌اند:

1. گروه‌های مذهبی (مداحان)

2. دانشجویان، انجمن دانشجویان اسلامی (ارتش پاکستان نفوذ بسیاری در این گروه دارد)

3. طبقه پائین و قشر ضعیف جامعه (که علاقه و محبت خاصی به پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) ایشان دارند) تعداد این افراد فراتر از انتظار است.

قدرت‌ها توجه خاصی بر این 3 قشر دارند که تاکنون هیچ اقدامی برای این افراد صورت نگرفته بودند. هدف اصلی این تدارکات بیرون کشاندن مردم لیبرال و سکولار است که برای از خانه‌های خود بیرون نمی‌آیند. مذهب و دین را  نشان می‌دهند تا به اهداف خود برسند. ناگفته نماند تمامی رهبران این گروه‌ها و جنبش‌ها دشمنی و نفرت خاصی نسبت به شیعیان دارند. نه‌تنها شیعیان بلکه نسبت به اهل‌بیت و سوفی‌ها نیز نفرت دارند. خادم رضوی علیه طاهر القادری نیز چندین بار سخنان نفرت‌انگیز به‌کاربرده است. همان‌طور که گفته شد رهبرانی را انتخاب می‌کنند که نسبت به شیعیان نفرت دارند، بعضی از بریلوی ها با شیعیان روابط خوبی دارند اما چون رهبرانشان با شیعه دشمن‌اند آن‌ها نیز از آن‌ها پیرو می‌کنند.

جنبش لبیک یا رسول‌الله (ص) روابط مخفیانه‌ای با سپاه صحابه دارد. آشکارانِ علیه یکدیگر حرفی نمی‌زنند اما پشت پرده روابط گرمی دارند. اگر مسئله‌ای پیش آید هردو با کمک یکدیگر متحد می‌شوند. همانند مسئله کنونی که جنبش لبیک یا رسول‌الله (ص) با سپاه صحابه تظاهرات کردند. آن‌ها تقاضا دارند که رئیس قوه قضائیه ثاقب نثار برکنار و اعدام شود. خادم رضوی علیه رئیس ارتش ژنرال باجوا و نخست‌وزیر عمران خان نیز بیانیه‌های صادر کرده است.

همان‌طور که قبلاً اعلام کردیم که اسرائیل و عربستان سعودی پس از شکست در عراق و سوریه خواهان نفوذ در پاکستان و افغانستان هستند. لذا آن‌ها چنین جنبش‌های را ازنظر سیاسی تقویت خواهند بخشید و احتمالاً به‌عنوان تروریست نیز آماده خواهند شد. ازنظر سیاسی در حال تقویت هستند. سخنگوی ارتش پاکستان گفت: ارتش پاکستان هیچ اقدامی در این موضوع نداشته است و تحقیر و کشاندن ارتش در این مجادله کار نادرستی است. ارتش پاکستان در حال حاضر ازنظر ظاهری طرف هیچ‌کسی حضور ندارد اما پشت پرده هردو را حمایت می‌کند. ارتش پاکستان تمامی گروه‌های مذهبی را تقویت خواهد بخشید و علیه ایران خواهد شوراند. پشت پرده تمامی این اتفاقات اخیر عربستان سعودی، سازمان اطلاعاتی پاکستان (ISI) و اسرائیل حضور دارند. و در این امر هم‌عقیده هستند که ایران نباید در جهان نفوذ داشته باشد.

 

ارسال نظر

 
1