خبر فوری

 
 
وضعیت تاسف آور کارگران پاکستانی در عربستان سعودی
کد خبر :1367259585

11:50 1397/07/14


برچسب ها : پاکستان, جماعت اسلامی پاکستان, عربستان سعودی,

حدود 11 هزار از شهروندان پاکستانی در زندان های کشورهای خارجی به سر میبرند که از این تعداد،5 هزار تن در زندان های کشورهای عربی وجود دارند و عربستان بالاترین زندانی پاکستانی را در زندان های خود دارند.


 

ریاض:خبرگزاری دان با انتشار یک گزارشی از وضعیت وخیم و تاسف بار کارگران پاکستانی در عربستان سعودی پرده برداشته است.

در حال حاضر تعداد 2 میلیون نفر پاکستانی در عربستان مشغول به کار هستند که رتبه دوم کارگران خارجی مشغول به کار در عربستان را دارند.183 هزار و 283 نفر از این تعداد کارگران را شامل میشوند.

بر اساس آمار منتشر شده حدود 11 هزار از شهروندان پاکستانی در زندان های کشورهای خارجی به سر میبرند که از این تعداد،5 هزار تن در زندان های کشورهای عربی وجود دارند و عربستان بالاترین زندانی پاکستانی را در زندان های خود دارد.

تعداد 3 هزار و 309 نفر از شهروندان پاکستانی در زندان های عربستان حضور دارند که دادگاه عربستان برای اکثر آنان حکم اعدام صادر نموده است.

از سال 2014 تاکنون 74 مورد از این احکام توسط دولت عربستان اجرا شده است که 15 مورد آن متعلق به سال جاری است.

با توجه به آمار منتشر شده از شهروندان در بند کشورهای خارجی،دولت پاکستان باید بر اساس وظایف خود نسبت به آزادی این زندانیان و کمک در تسهیل پرونده ها و احقاق حقوق شهروندان خود اقدام کند.

زندانیان پاکستانی در بند عربستان میگویند:نمایندگان پاکستان برخی مواقع در زندان ها حضور پیدا میکنند،اما هیچ نوع اقدامی برای آزادی ما انجام نمیدهند.

بر اساس کنوانسیون والینا،عربستان سعودی باید دولت پاکستان را از بازداشت نمودن شهروندانش مطلع نماید،اما عربستان همیشه بر خلاف آن عمل نموده است و حتی خانواده های زندانیان حق دیدار با زندانی ها ندارند.

تاکنون موارد متعددی از رفتارهای نامناسب دولت عربستان با شهروندان پاکستانی گزارش شده است.

در یک مورد از این برخوردهای وحشیانه،پلیس عربستان یک شهروند پاکستانی را بازداشت و به مجازات 10 روز حبس و 80 ضربه شلاق محکوم نمود و به وی اطلاع داده نشد در صورتی که وی عربستان را ترک کند،هیچ مجازاتی برای وی اجرا نخواهد شد.

دولت عربستان همچنین در یکی دیگر از اقدامات خود،یک شهروند پاکستانی را در صحرا رها نمود.

ماه گذشته عمران خان به منظور بهبود و توسعه روابط پاکستان و عربستان به ریاض رفته بود و طبق گفته کارشناسان این سفر عمران خان گام مهمی برای توسعه روابط میان دو کشور است.

زمانی که مقامات پاکستان و عربستان برای حل مسائل مختلف دوجانبه دیدار و گفتگو میکنند،میتوانند درباره زندانیان پاکستانی نیز تبادل نظر کنند و نسبت به حل و فصل آن چاره ای بیندیشند.

ارسال نظر

 
1