Instant news

 
 
وضع توافقات جدید دو جانبه میان دو کشور پاکستان و روسیه در مسکو
کد خبر :2109489970

16:21 1400/09/05


برچسب ها : انرژی, پاکستان و روسیه, توافق, توافقنامه, روابط دو جانبه, فناوری اطلاعات, نفت, همکاری اقتصادی, کشاورزی,

پاکستان و روسیه وارد دوره جدیدی از همکاری اقتصادی در بخش‌های کلیدی از جمله فناوری اطلاعات، کشاورزی، انرژی، نفت، راه‌آهن، منابع آب و تجارت می‌شوند.

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | پاکستان و روسیه وارد دوره جدیدی از همکاری اقتصادی در بخش‌های کلیدی از جمله فناوری اطلاعات، کشاورزی، انرژی، نفت، راه‌آهن، منابع آب و تجارت می‌شوند.

به گفته منابع دیپلماتیک، قرار است روز جمعه در روسیه توافقات مهمی در این زمینه حاصل شود. این توافق نامه در چارچوب جدید مشارکت استراتژیک منطقه ای میان دو کشور پاکستان و روسیه اتفاق می افتد.

انتظار می رود که پاکستان و روسیه اجازه پرواز مستقیم بین دو کشور از طریق دبی را بدهند در همین راستا، مذاکرات بین مقامات آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه و سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان آغاز شده است.

روسیه همچنین برای همکاری با پاکستان در زمینه ساخت موتورهای راه آهن ابراز تمایل کرده است همچنین این نشست و گفتگوهای سه روزه به دنبال راه هایی برای تقویت تجارت دوجانبه بود که در همین حال حجم تجارت دوجانبه میان پاکستان و روسیه 45.8 درصد افزایش یافته است.

عمر ایوب وزیر امور اقتصادی پاکستان، هم اینک برای گفتگو در زمینه ارتقاء روابط دو جانبه در کشور روسیه به سر می برد و رسانه های روسی نیز اهمیت زیادی برای مذاکرات جاری در کمیسیون بین دولتی پاکستان روسیه، قائل هستند.

همچنین در این نشست ها گفتگوهایی در زمینه واردات خودروهای ساخت روسیه به پاکستان مطرح شده و مذاکرات برای احداث خط لوله گاز اسلام آباد-مسکو در جریان می باشد.