خبر فوری

 
 
وزیرستان جنوبی : گروه تروریستی طالبان با انتشار اعلامیه هایی خواستار خروج نیروهای امنیتی از منطقه شد
کد خبر :1836037159

16:26 1398/02/03


برچسب ها : پاکستان, طالبان, فاتا, مناطق قبایلی,

گروه تروریستی طالبان پاکستان با انتشار اعلامیه هایی در سرتاسر مناطق قبایلی پاکستان نیروهای امنیتی را تهدید کرده و خاطر نشان کرد: تمامی نیروهای امنیتی موجود در مناطق قبایلی، باید طی سه روز آینده منطقه را خالی کنند .


به گزارش راز نيوز، گروه تروریستی طالبان پاکستان با انتشار اعلامیه هایی در سرتاسر مناطق قبایلی نیروهای امنیتی را تهدید کرده و خاطر نشان کرد: تمامی نیروهای امنیتی موجود در مناطق قبایلی، باید طی سه روز آینده منطقه را خالی کنند و مردم محلی نیز ارتباطشان با مقامات دولتی را قطع و نباید در سخنرانی نخست وزیر پاکستان شرکت کنند، درغیر این صورت از قدرت خود استفاده خواهیم کرد. قابل ذکر است که اعلامیه ها تنها دو روز قبل از سفر نخست وزیر پاکستان به مناطق قبایلی منتشر شده، از طرفی طبق برنامه عمران قرار است در جمع سران قبایل و مردم سخنرانی کند.
اعلامیه ها در منطقه وانا پخش شده اند که در آن طالبان ذکر کرده است، نیروهای امنیتی باید هرچه زودتر مناطق محسود و وانا را تخلیه کنند، درغیر این صورت از قدرت مان استفاده خواهیم کرد و خودروی نیروهای امنیتی را هدف قرار داده ایم.
گفتنی است پس از قرار دادن منطقه فاتا از توابع ایالت خیبر پختون خوا، نیروهای امنیتی در 7 منطقه قبایلی آغاز به فعالیت کردند.


در اعلامیه همچنین بیان شده است که طالبان یکی از افسران نیروهای پلیس را به دلیل بی توجهی به هشدار ها از اسلام آباد ربوده بود، طالبان طاهر داور را در دفعات متعدد طی پیام هایی هشدار داد، اما بی‌توجهی او نسبت به پیام ها موجب به قتل رسیدن وی شد. ناگفته نماند در اکتوبر سال 2018 میلادی افراد ناشناسی طاهر داور رئیس پلیس را از پایتخت پاکستان اسلام آباد ربودند که پس از چند روز جسد وی از خاک افغانستان در وضعیتی نامساعد کشف شده و به خاک پاکستان بازگردانده شده بود.

اجمل خان مشاور وزیر ارشد ایالت خیبر پختون خوا در پیامی با نادید گرفتن اعلامیه های طالبان، اظهار داشت که طالبان درصدد ایجاد رعب و وحشت در دل مردم است، عمران خان نخست وزیر پاکستان طبق برنامه قبلی به منطقه آمده و در زمین فوتبال سخنرانی خواهند کرد. وی افزود، تدابیر امنیتی برای سفر نخست وزیر انجام شده است.

ارسال نظر

 
1