خبر فوری

 
 
وزیرا مور خارجه پاکستان: اتهام هند مبنی بر حملات پهپادی پاکستان بی اساس است
کد خبر :363414430

15:43 1400/04/09


برچسب ها : پاکستان و هند, جامو و کشمیر, حملات پهپادی, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در بیانیه ای با بیان اینکه اتهام هند مبنی بر حملات پهپادی پاکستان بی اساس است، گفت: اقداماتی که برای حفاظت از خود نیاز باشد را انجام خواهیم داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در بیانیه ای با بیان اینکه اتهام هند مبنی بر حملات پهپادی پاکستان بی اساس است، گفت: باید ببینیم که چرا هند به اتهام زنی وابسته شده است؟ درحال حاضر وضعیت اقتصادی هند بسیار وخیم است، کشمیری ها به دلیل اقدامات یکجانبه هند عصبانی هستند.

وی افزود: ما به همراه تمامی کشور های همسایه، با هند نیز خواستار روابط خوب هستیم، هند به حسن نیت در 5 اوت با اقدامات خلاف قانون اساسی پاسخ داد، پاکستان آن اقدامات را رد کرد و کشمیری ها نیز رد کردند. این اقدامات یکجانبه و مخالف قانون اساسی باعث ایجاد تنش شد، اقداماتی که برای حفاظت از خود نیاز باشد را انجام خواهیم داد.

وی در ادامه با بیان اینکه هند مسئول وضعیت وخیم کشمیراشغالی است، خاطر نشان ساخت: رهبری کشمیر که در گذشته بخشی از دولت دهلی بوده نیز از اقدامات دولت خرسند نیستند. وخامت اوضاع در کشمیر اشغالی توسط دولت هند ایجاد شده است و دیگر نیازی به درگیر شدن پاکستان در این وضعیت نیست، آن رهبری کشمیری که بخشی از دولت دهلی بود نیز منحرف شده است.

وزیر امور خارجه پاکستان در رابطه با کنفرانس دهلی نو گفت: نشستی که دولت دهلی چند روز پیش فراخوانده بود ، با شکست مواجه شد، رهبران کشمیر خواستار تجدید نظر دولت دهلی در مورد اقدامات یکجانبه (جهت تغییر نسبت جمعیتی، کاهش زمینه های شغلی برای کشمیری ها و غیره) شدند. سیاست نخست وزیر و حزب تحریک انصاف PTI پاکستان واضح است، ما در امور داخلی دخالت نمی کنیم.

 

بخوانید: دو انفجار درپی حمله پهپادی در یک جلسه سطح بالا در کشمیر هند

ارسال نظر

 
1