خبر فوری

 
 
وزیر کشور سابق پاکستان: شورای امنیت نسبت به تهدید داعش سکوت کرده است
کد خبر :1701622236

22:25 1398/04/27


برچسب ها : پاکستان, داعش, رحمان ملک, سازمان ملل,

وزیر کشور سابق پاکستان گروه تروریستی داعش را به عنوان تهدید بزرگ دنیا دانست و گفت متاسفانه سازمان ملل،شورای امنیت و سازمان همکاری اسلامی در جنایات این گروه سکوت کرده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از ایرنا، وزیر کشور سابق پاکستان گروه تروریستی داعش را به عنوان تهدید بزرگ دنیا دانست و گفت متاسفانه سازمان ملل،شورای امنیت و سازمان همکاری اسلامی در جنایات این گروه سکوت کرده است.

سناتور «رحمان ملک» روز پنجشنبه در مراسم رونمایی از کتاب در اسلام آباد با هشدار در خصوص بی توجهی قدرت های آسیا نسبت به افزایش تهدید داعش در منطقه خاطرنشان کرد اگر ملت های مسلمان برای دفع این تهدید اقدام نکنند دچار خسارت زیادی می شوند.

وی در ادامه اظهار کرد مقر گروه تروریستی داعش در افغانستان قرار دارد و این پدیده یک خطر جدی برای پاکستان و منطقه جنوب آسیا محسوب می شود.

وزیر کشور سابق پاکستان گفت که اعضای داعش همان شاگردان اسامه بن لان سرکرده معدوم القاعده هستند که اکنون برای خود در افغانستان مقر تشکیل داده اند.

وزیر سابق کشور پاکستان در حالی از نفوذ داعش در این کشور خبر داد که نهادهای امنیتی و نظامی پاکستان بارها وجود داعش در کشور و یا حتی ردپای اعضای آن را رد کرده اند.

گروه تروریستی داعش پس از شکست های مکرر در عراق و سوریه و از دست دادن تمام مناطق تحت کنترل خود به دنبال نفوذ به سایر مناطق آسیب پذیر در جهان است.

مقامات دولتی و امنیتی پاکستان همواره وجود داعش و حتی ردپای همدستان آنان در این کشور را رد کرده اند در حالی که این گروهک تروریستی مسئولیت عملیات انتحاری ماه های اخیر در شهر «کویته» را برعهده گرفت که به گفته این گروه، شیعیان جامعه هزاره هدف اصلی این اقدام تروریستی بودند.

با وجود هلاکت و بازداشت عناصر وابسته به گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف پاکستان، مقامات رسمی این کشور همچنان مدعی هستند که شواهد کافی که حکایت از حضور سازمان یافته داعش پاکستان باشد، وجود ندارد.

ارتش پاکستان نیز بارها اعلام کرده که حتی اجازه ورود سایه داعش را هم به این کشور نخواهد داد.

رادیو دولتی پاکستان اواسط تیرماه امسال اعلام کرد: یک عضو گروه تروریستی داعش که طراح بسیاری از حملات انتحاری در مناطق مختلف این کشور بود، در جریان درگیری با نیروهای امنیتی در شمال غرب پاکستان کشته شد.

ارسال نظر

 
1