خبر فوری

 
 
وزیر هوانوردی نیجریه: به دنبال افزایش تجارت دوجانبه با پاکستان به حداقل 3 میلیارد دلار در سال هستیم
کد خبر :1438336591

11:43 1402/02/17


برچسب ها : اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد, پاکستان و نیجریه, تجارت, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, کمیساریای عالی نیجریه,

هادی ابوبکر سیریکا وزیر هوانوردی نیجریه در صدر یک هیئت از اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد بازدید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هادی ابوبکر سیریکا وزیر هوانوردی نیجریه در صدر یک هیئت از اتاق بازرگانی  و صنایع اسلام آباد بازدید کرد.

در این هیئت کاپیتان نوهو موسی مدیرکل سازمان هواپیمایی کشوری نیجریه، کاپیتان مودیبو آلکالی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیجریه، بولاجی الکالی مدیر تجارت و سرمایه گذاری وزارت خارجه نیجریه، محمد بیلو ابیو کمیساریای عالی نیجریه در پاکستان و دیگر مقامات، حضور داشتند.

در این بازدید هیئت نیجریه اعلام کرد که این کشور خواستار افزایش حجم تجارت دوجانبه با پاکستان به حداقل 3 میلیارد دلار در سال است، زیرا دو کشور پتانسیل دستیابی به این هدف را دارند. تجارت دوجانبه نیجریه با کشور های هند و اندونزی به ترتیب بیش از 15 و 4 میلیارد دلار می باشد، درحالیکه حجم تجارت دوطرفه با پاکستان بسیار کم می باشد.

هیئت بیان داشت که نیجریه اکنون می خواهد تجارت دوجانبه با پاکستان را بهبود بخشد زیرا این دو کشور بازار بزرگی با جمعیتی حدود نیم میلیارد نفر هستند که پتانسیل زیادی برای تجارت با یکدیگر را دارند. نیجریه درحال کار بر روی آغاز پرواز های مستقیم با پاکستان است که این امر در بهبودی روابط مردم با مردم و بازرگانی کمک خواهد کرد. نیجریه تمایل زیادی برای تقویت همکاری ها در حمل و نقل، تجارت، گردشگری و دیگر بخش ها با پاکستان، دارد. سرمایه گذاران پاکستان ضمن سرمایه گذاری در نیجریه، از معافیت های مالیاتی و مناطق آزاد اقتصادی بهره مند شوند.

احسن ظفر بختاوری رئیس اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد با بیان اینکه حجم تجارت دو جانبه کمتر از 1.2 میلیارد دلار می باشد و ضمن تکرار اظهارات هیئت نیجریه در خصوص افزایش حجم تجارت سالانه تا حداقل 3 میلیارد دلار، گفت: پاکستان می تواند به همراه منسوجات، برنج، داروسازی، ابزار جراحی، لوازم الکتریکی، مواد غذایی فرآوری شده، محصولات آرایشی و بهداشتی، محصولات چرمی، محصولات فناوری اطلاعات، دیگر محصولات را به نیجریه صادر کند.

وی تصریح داشت که دو کشور به منظور جستجوی راه های جدید همکاری دوطرفه، ضروری است تبادل هیئت های تجاری را داشته باشند. این اتاق در آینده موضوع اعزام هیئتی به نیجریه برای دیدار با بخش خصوصی و بهبودی روابط تجاری، را مورد بررسی قرار خواهد داد. او ابراز امیدواری کرد که برقراری پرواز های مستقیم بین پاکستان و نیجریه باعث بهبود تجارت دوجانبه می شود و از دو دولت خواست تا این پروژه را سرعت بخشند تا بتوان به نتایج مفید آن دست یافت.

ارسال نظر

 
1