خبر فوری

 
 
وزیر نفت و انرژی عربستان سعودی برای بازدید از محل ساخت پالایشگاه نفت به گوادر رسید
کد خبر :1215279600

14:34 1397/10/22


برچسب ها : پالایشگاه, پاکستان, پتروشیمی, عربستان سعودی, وزیر نفت,

گوادر : وزیر نفت و انرژی عربستان سعودی خالد بن عبدالعزیز الفالح برای بازدید از محل ساخت پالایشگاه نفتی به بندر گوادر پاکستان رسید ، وی به همراه هیئت همراه از بندر گوادر بازدید خواهد کرد.


 

گوادر : وزیر نفت و انرژی عربستان سعودی خالد بن عبدالعزیز الفالح برای بازدید از محل ساخت پالایشگاه نفتی به بندر گوادر پاکستان رسید ، وی به همراه هیئت همراه از بندر گوادر بازدید خواهد کرد.

به گزارش راز نيوز، وزیر نفت و انرژی عربستان سعودی به همراه هیئت همراه به بندر گوادر پاکستان رسید ، وزرا غلام سرور خان و علی زیدی از وزیر نفت عربستان سعودی استقبال کردند.

گفتنی است وزرا و دبیر ایالت سند نیز در فرودگاه برای استقبال از وزیر نفت عربستان سعودی حضور داشتند.
وزیر نفت پاکستان غلام سرور خان قبل از رسیدن وزیر نفت عربستان سعودی گفته بود که وی به منظور بازدید از محل ساخت پالایشگاه نفتی و بازدید از بندر گوادر به پاکستان می آید. به زودی پالایشگاه نفتی با سرمایه گذاری عربستان سعودی در پاکستان تاسیس خواهد شد.

غلام سرور خان همچنین اظهار داشته بود که ماه آینده شاهزاده عربستان سعودی نیز به پاکستان خواهد آمد، وی همچنین روابط میان دو کشور را روابطی خصوصی خواند.

لازم به ذکر است که در ماه جاری میلادی ولیعهد عربستان سعودی به پاکستان سفر خواهد کرد، همچنین عربستان سعودی سرمایه گذاری به ارزش 15 میلیارد دلار را در پاکستان انجام خواهد داد، این درحالی است که تحت این سرمایه گذاری مجتمع های پتروشیمی و پالایشگاه نفت نیز در بندر گوادر ساخته خواهند شد.

ناگفته نماند که در 11 دی سال جاری میان نخست وزیر پاکستان عمران خان و سفیر عربستان سعودی نواف بن سعید المالکی دیداری صورت گرفته بود که سفیر پس از آرزوی موفقیت برای عمران خان پیام خصوصی مقامات عربستانی را در رابطه با تسریع در فراهم کردن موقعیت سرمایه گذاری را نیز به وی ابلاغ کرده بود.

به گفته منابع ، روابط دو کشور در خصوص سرمایه گذاری در حال جریان است و مقامات عربستانی قبل از این نیز پیامی مبنی بر سرمایه گذاری در پاکستان به مقامات کشور پاکستان ارسال کرده بودند.

نخست وزیر پاکستان عمران خان در سال گذشته میلادی به عربستان سعودی سفر کرده بود که پس از آن عربستان سعودی رضایت خود مبنی بر پرداخت 3 میلیارد دلار و فراهم کردن نفت به ارزش 3 میلیارد دلار سالانه را اظهار کرده بود.
این سفر عمران خان موجب امضای قرارداد تفاهمی به ارزش 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری در بندر گوادر تحت پروژه CPEC شده بود.

ارسال نظر

 
1