خبر فوری

 
 
وزیر دفاع اسرائیل : تجهیزات نظامی ایران در عراق را هدف قرار خواهیم داد
کد خبر :878886700

12:25 1397/06/13


برچسب ها : ایران, تهدید, حمله, رژیم صهیونیستی, سوریه, صهیونیست, عراق, موشک,

وزیر دفاع اسرائیل طی تهدیدی به ایران، اعلام کرده است که می تواند تجهیزات نظامی ایران در عراق را همانند حمله به پایگاه های نظامی ایران در سوریه، هدف قرار دهد.


به گزارش راز نيوز به نقل از خبرگزاری ایکسپریس، وزیر دفاع اسرائیل طی تهدیدی به ایران، اعلام کرده است که می تواند تجهیزات نظامی ایران در عراق را همانند حمله به پایگاه های نظامی ایران در سوریه، هدف قرار دهد.

اظهارات «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل، که با زبان تهدید و ماهیت تحریک‌آمیز باشد، بسیار است. ولی باید به اشاره او در روز دوشنبه در جریان کنفرانسی در شهر قدس اشغالی، به اهداف ایرانی در خارج از سوریه با جدیت تمام توجه شود.
لیبرمن گفت: «ما خودمان را محدود به سرزمین سوریه نمی‌کنیم و باید این امر واضح باشد... ما با هر تهدید ایرانی، هر کجا که منبعش باشد، تعامل می‌کنیم. اسرائیل حق حمله دارد. »

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران بهرام قاسمی در واکنش به اتهام آمریکا نسبت به ایران ، درمورد فراهم کردن موشک برای عراق گفت، این اتهامی بیش نیست و ایران در مبارزه با تروریسم منطقه ، در خط مقدم حضور دارد.
وی افزود، بیانیه آمریکا در این مورد بی اساس بوده و برای فریب اذهان عمومی است و علاوه بر آن اساسا حضور آمریکا در منطقه ریشه تمامی خرابکاری ها است.

 

تحلیل :

این تهدیدها بازتاب‌دهنده وضعیت ناامیدی است که در حال حاضر بر محافل سیاسی و نظامی در اسرائیل حاکم شده است؛ چرا که حملات موشکی و بمباران هوایی به مواضع نظامی ایران در سوریه هیچ‌کدام از اهدافش را در خارج کردن نیروهای ایرانی محقق نساخته است بلکه نتایجی کاملا معکوس و بی‌نتیجه داده است.

ارسال نظر

 
1