خبر فوری

 
 
وزیر خارجه پاکستان : هند و پاکستان نباید هیچ موقعیت صلح آمیزی را از دست دهند
کد خبر :391429662

13:28 1397/09/08


برچسب ها : پاکستان, صلح, هند,

اسلام آباد : شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان خاطر نشان کرد که پاکستان و هند نباید هیچ یک از فرصت های صلح را از دست بدهند.



اسلام آباد : شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان خاطر نشان کرد که پاکستان و هند نباید هیچ یک از فرصت های صلح را از دست بدهند.

خبرگزاری هایی که برای شرکت در مراسم بازگشایی مرز کرتاپور به پاکستان آمده بودند از دفتر وزارت خارجه پاکستان نیز دیدن کردند. شاه محمود قریشی در گفت‌و گوی خود با خبرگزاری های هند گفت : پاکستان از 70 سال گذشته تاکنون درحال مبارزه با تروریسم است، در این جنگ 75 هزار از شهروندان ما شهید و 123 میلیار دلار نیز متحمل خسارت شده ایم.

قریشی خاطر نشان کرد، برای پایان دادن به تروریسم همکاری مشترک در این زمینه الزامی است، پیشرفت منطقه وابسته به امنیت آن است، پاکستان و هند از کشورهای مهم منطقه هستند. تمامی اداره ها و سازمان های پاکستان برای مذاکره با هند متحد هستند.

وی افزود، ما خواهان امنیت در مرزهای شرقی و غربی، و دوستی با هند هستیم. پاکستان و هند از طریق مذاکرات می توانند مشکلات خود را حل بکنند. بدون گفت و گو مشکلات حل نخواهد شد.

باید با فراموش کردن گزشته در پی پیشرفت به سوی جلو قدم برداریم، خواستار حل تمامی مسائل، مخصوصا کشمیر به وسیله گفت و گو هستیم. پاکستان و هند نباید فرصت صلح را از دست بدهند. کشورهای عضو سارک نقش مهمی در منطقه دارند.

ارسال نظر

 
1