خبر فوری

 
 
وزیر خارجه عربستان سعودی: در آینده به سرمایه گذاری بیشتر در پاکستان خواهیم پرداخت
کد خبر :1216696162

11:26 1397/11/29


برچسب ها : شاه محمود قریشی, عادل الجبیر, عربستان سعودی,

وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت: سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری عربستان سعودی در پاکستان، نخستین مرحله از سرمایه گذاری ریاض در پاکستان است و در آینده به سرمایه گذاری های بیشتر خواهیم پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری ARY، وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت: سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری عربستان سعودی در پاکستان، نخستین مرحله از سرمایه گذاری ریاض در پاکستان است و در آینده به سرمایه گذاری های بیشتر خواهیم پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، عادل الجبیر در نشست خبری با همتای عربستانی خود در اسلام آباد با قدردانی از استقبال بی نظیر مقامات پاکستانی از هیئت سعودی اظهار داشت: عربستان سعودی به روابط خود با پاکستان اهمیت میدهد.

وی در ادامه از سرمایه گذاری عربستان در بخش های مختلف و همکاری با پاکستان خبر داد و افزود: : سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری عربستان سعودی در پاکستان، نخستین مرحله از سرمایه گذاری ریاض در پاکستان است و در آینده به سرمایه گذاری های بیشتر خواهیم پرداخت.

وی گفت: تروریسم به چالش مشترک جهانی تبدیل گشته است و پاکستان و عربستان سعودی در حال مبارزه با این چالش جهانی هستند و ما خواستار خاتمه بخشیدن به تروریسم در سطح جهانی هستیم.

عادل الجبیر افزود: مشکلات شهروندان پاکستانی در عربستان سعودی را خواهیم نمود، پیشه وران و متخصصان پاکستانی نقش مهمی در پیشرفت و آبادانی عربستان سعودی ایفا نموده اند و روابط ملت ها نقش کلیدی در روابط میان دو کشور دارد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت: روابط عربستان سعودی و پاکستان در آینده گسترش خواهد یافت و مقامات هر دو کشور مصمم به پیاده سازی و عملی نمودن تمامی توافقنامه های صورت گرفته هستند.

وی در ادامه از سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری عربستان سعودی برای تاسیس پالایشگاه نفت در بندر گوادر پاکستان خبر داد و گفت: ما در حال سرمایه گذاری در بخش های مختلف تجاری و صنعتی پاکستان هستیم و ما خواهان پیشرفت و توسعه پاکستان هستیم.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان از امضای یادداشت تفاهم میان پاکستان و عربستان سعودی به مبلغ 20 میلیارد دلار خبر داد.

وی افزود: اکنون زمان شعار دادن و ادعا نیست و اقدامات عملی در این زمینه صورت خواهد گرفت و به تمامی تفاهم نامه ها عمل خواهد شد و نسبت به گذشته، مردم تمامی اقدامات صورت گرفته را احساس خواهند نمود.

قریشی ادامه داد: پاکستان در خصوص کاهش هزینه های روادید عربستان سعودی با مقامات این کشور به رایزنی پرداخته است و عربستان سعودی تا میزان قابل توجهی هزینه روادید را برای شهروندان پاکستانی کاهش داده است.

وی گفت: عمران خان نخست وزیر پاکستان درباره وضعیت زندانیان پاکستان در زندان های عربستان سعودی نیز به گفتگو با ولیعهد عربستان سعودی پرداخت و محمد بن سلمان قول مساعد همکاری در این زمینه را داده است.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه از امضای 7 یادداشت تفاهم با عربستان سعودی خبر داد و افزود: تعداد 10 گروه کاری مشترک میان پاکستان و عربستان سعودی تشکیل شده اند که برنامه دیدار اعضای این گروه به صورت هر سه ماه یک بار تعیین گردیده است و برنامه دیدار مقامات عربستان و پاکستان نیز به صورت سالانه تعیین گردیده است.

ارسال نظر

 
1