خبر فوری

 
وزیر حقوق بشر پاکستان: ناظران بین المللی حقوق بشر به راحتی آزار و اذیت اقلیت های مذهبی در هند را نادید می گیرند
کد خبر :1081849175

17:36 1401/11/25


برچسب ها : اسلام آباد, اقلیت های مذهبی, پاکستان و انگلیس, پاکستان و بریتانیا, جامو و کشمیر, هند, هیئت پارلمانی, وزیر حقوق بشر,

ریاض حسین پیرزاده وزیر حقوق بشر پاکستان در دیدار با هیئت پارلمانی انگلیس گفت: ناظران بین المللی حقوق بشر به راحتی آزار و اذیت اقلیت های مذهبی در هند را نادید می گیرند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هیئت گروه پارلمانی همه احزاب انگلیس APPG امروز سه شنبه با ریاض حسین پیرزاده وزیر حقوق بشر پاکستان دیدار کرد.

وزیر حقوق بشر پاکستان در این نشست ضمن استقبال از هیئت پارلمانی انگلیس، روابط میان دو کشور پاکستان و انگلیس را روابط قوی و استراتژیک مهم و طولانی مدت عنوان کرد و با بیان اینکه ناظران بین المللی حقوق بشر به راحتی آزار و اذیت اقلیت های مذهبی در هند و جنایات و اقدام های غیرقانونی نیروهای هندی در جامو و کشمیر اشغالی را نادیده می گیرند، در پاسخ به سوالی اظهار داشت: چارچوب قانون اساسی و ساختاری قوی برای حمایت از آزادی و حقوق اقلیت ها در پاکستان وجود دارد.

وی افزود: مواد مختلف از قانون اساسی پاکستان حق آزادی مذهبی، مشارکت برابر و همچنین حق حمایت و ترویج هویت فرهنگی، ارزش ها و سنت های اقلیت ها را تضمین می کنند.

وزیر حقوق بشر پاکستان اظهار داشت که نهادهای دولتی در پاکستان برای هرگونه نقض حقوق بشر کاملا هوشیار هستند و ما قربانی تروریسم فرامرزی و تبلیغات شیطانی هستیم. در ادامه به هیئت گفته شد که برنامه اقدام ملی در مورد حقوق بشر اصلاحات سیاسی و قانونی را برای گروه های اولویت دار به ویژه زنان، کودکان و اقلیت ها و غیره معرفی خواهد کرد.

او در آخر بر تعهد خود برای حفظ و بهبود حقوق اقلیت ها در پاکستان تاکید کرد.  

ارسال نظر

 
1